Зарубіжка: 6 клас (ІІ семестр)

  Підручник "Зарубіжна література. 6 клас". Ніколенко О.М., 2023

 


НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ

 

Урок 25. Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя. Оповідання Джека Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

1. Знайомимось з біографією письменника Джека Лондона

2. Заповніть картку (автор О. Залізницька)

3. Перейдіть за покликанням і подивіться презентацію
4. Прочитайте оповідання "Жага до життя" за підручником і заповніть картку (автор О. Залізницька)

5. Перейдіть за покликанням і перевірте себе за допомогою літературних ігор (2 на вибір)

Урок 26. Джек Лондон. «Жага до життя». Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки.

1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок 

2. Роздивіться картки і виконайте завдання до них

2.1 Випишіть відповідні до порожніх комірок слова 

2.2 Відскануйте QR-код і подивіться презентацію
2.3 Розгадайте ребус і запишіть, як ви розумієте цей вираз

2.4 Запишіть послідовність подій в творі

2.5 Подумайте і запишіть етапи боротьби героя за життя (картка Олени Залізницької)

2.6 Роздивіться хмарку слів і випишіть риси характеру героя, які допомогли йому вижити

2.7 Запишіть в зошити дві формули: "перемоги героя" та "поразки Білла" 

(як: *+*+*+*= ?)


3. Підбиваємо підсумки. Роздивіться картку, складіть слова з анаграм і одним реченням запишіть відповідь (продовжіть написану червоним кольором фразу)
4. Перейдіть за покликанням і перевірте себе за допомогою літературних ігор (2 на вибір крім тих, що виконували на попередній урок)

Урок 27. Джек Лондон. «Жага до життя». Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок від ВШО

2. Виконайте завдання за карткою

3. Герой твору бореться за життя і перемагає. Подумайте, про що могли б спілкуватися герой і вовк, який його переслідував. Запишіть діалог


 4. Пригадайте, що таке пейзаж. Роздивіться картки (автор Зоя Гаркуша). Знайдіть і виразно прочитайте пейзажні замальовки з оповідання "Жага до життя". Подумайте про їхню роль в творі.

5. Перейдіть за покликанням і перевірте себе за допомогою тесту
 

Урок 28. Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

1. Знайомство з французькою письменницею Анною Ґавальдою (картки Н. Гиренко) 

2. Історія створення повісті "35 кіло надії"


3. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок за цим твором 

4. Ознайомтеся з карткою, запишіть в зошити тему та проблеми твору (автор Н. Гиренко)

5. Познайомтесь з текстом твору і дайте відповіді на запитання фотоквесту



Урок 29. Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

1. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію за темою

2. Роздивіться і опрацюйте картки (Автор А. Артюхова)


3. Перейдіть за покликанням і розв'яжіть ребуси. Запишіть за допомогою трьох слів характеристики персонажів.
4. Для того, щоб потрапити в омріяний ліцей, Грегуар повинен був написати мотиваційного листа. Спробуйте і ви написати мотиваційний лист і довести, чому вам потрібно навчатися саме в цій школі.
 

Урок 30. Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.

1. Роздивіться і опрацюйте картки (Автор А. Артюхова)


  

2. Подумайте і сформулюйте поради для вчителів і батьків, щоб зробити перебування в школі і дома для дитини конфортними, нетравмуючими.

3. Перейдіть за покликанням і пограйте в 3 з 5 представлених ігор


Урок 31. Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

1. Уважно роздивіться картки з цитатами з повісті А. Ґавальди "35 кіло надії" (Авторка Л. Бединська)

2. Перейдіть за покликанням, послухайте уривок з твору і пройдіть аудіювання уривка з тексту повісті А. Ґавальди «35 кіло надії.

3. Проаналізуйте прочитаний раніше матеріал і заповніть картку (Авторка Л. Бединська):


4. Перейдіть за покликанням і виконайте тестування

 

Урок 32. Міхаель- Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників

 1. Знайомимось з життям і творчістю Міхаеля Енде та його твором "Джим Ґудзик і машиніст Лукас"


2. Перейдіть за покликанням і розгадайте ребуси. Запишіть по 3 слова-характеристики до розгаданих слів
 

Урок 33. Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

1. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок

2. Роздивіться картки і виконайте завдання на них

3. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання (зіграйте в 2 з 5 ігор на вибор)
 

Урок 34. Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Роль фантастики у творі. Елементи казки.

1. Перейдіть за покликанням і подивіться презентацію

2. Роздивіться картки, визначіть ознаки казки та повісті в творі М. Енде "Джим Ґудзик і машиніст Лукас"

3. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання (зіграйте в 3 з 5 ігор на вибор)
 

 

Урок 35. Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що утверджуються у творі.

1. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок 

2. Роздивіться картки і виконайте завдання на них

3. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання (виконайте тестування)

 

Урок 36. Розвиток мовлення (усно). Переказ уривка з повісті-казки Міхаеля-Андреаса Гельмута Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

1. Перейдіть за покликанням і складіть пазли. Перекажіть один із зображених уривків

2. Повторіть вивчений з теми матеріал. Підготуйтеся до діагностувальної роботи


Урок 37. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей (№ 3) за темою «Не здаватися в життєвих випробуваннях» (різнорівневі завдання).

 

БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ (5 годин)

 

Урок 38. Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

 1. Знайомимося з Японією - батьківщиною Мацуо Басьо

2. Знайомимося з поетом Мацуо Басьо. Подивіться за покликанням відеоурок і дайте відповіді на запитання на картці

3. Мацуо Басьо створював хайку. Що ви знаєте про цей жанр поезії? Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання

 


 

Урок 39. Мацуо Басьо. Хайку. Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст

 1. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію 

2. Учень за допомогою штучного інтелекту згенерував картинку за біографією Мацуо Басьо. Роздивіться її і визначте, що в ній правильне, а що хибне 

3. Повторюємо вивчений матеріал

 

4. Спробуємо створити власні хайку
5. Перевіряємо знання
1) Перейдіть за покликанням і зіграйте в три з п'яти запропонованих ігор 
2) Нижче цих ігор розташовано тестування. Перевірте свої знання з його допомогою
 
 

Урок 40. Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).

1. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок, присвячений життю і творчості Роберта Бернса

2. Роздивіться мультимедійну презентацію, випишіть 5 фактів, які вам найбільше запам'яталися або найбільше вас вразили

3. Роздивіться картки і виконайте завдання на них

4. Перейдіть за покликаннями і перевірте свої знання (інтерактивні ігри та тестування)


Урок 41. Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди») Міфи Північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».

1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок 

2. Прочитайте за підручником (ст. 217-218), хто такі індіанці і що означає поняття "корінний народ"

3. Перейдіть за покликанням і послухайте авдіокнигу. Відкрийте підручник і слідкуйте за текстом, зверніть увагу на виразне читання акторів 

4. Перейдіть за покликанням і пограйте в 3 із запропонованих ігор

5. Виконайте завдання 12 з підручника (ст. 224)

 

Урок 42. Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди») Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.

1. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію

2. Перейдіть за покликанням і складіть пазли. Чому, на вашу думку, ці малюнки відносяться до твору, який ми вивчаємо?  

3. Перейдіть за покликанням і пограйте в 2 гри, які залишилися з минулого уроку 

4. Виконайте завдання 9 з підручника (ст. 224)


Урок 43. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей (№ 4)  за темами «Барви світової поезії» (різнорівневі завдання)

 

ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ

 

Урок 44. Рей-Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

1. Познайомтеся з анкетою Рея Дугласа Бредбері за підручником та за карткою

2. Словникова робота 
3. Познайомтеся з картиною - героїнею твору Р. Бредбері та її славетним автором

4. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок за цим оповіданням

5. Підготуйте відповіді на запитання: 

6. Прочитайте за підручником текст оповідання і дайте відповіді на запитання фотоквеста

7. Розгадайте ребуси і запишіть по 3 характеристики на кожного з героїв
 

Урок 45. Рей-Дуглас Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

 

Урок 46. Рей-Дуглас Бредбері. «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ.

 

Урок 47. Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання.1. За підручником ознайомтеся з біографією письменника (ст. 237-238). За результатами заповніть сторінку Р. Шеклі із соціальних мереж

2. Перейдіть за покликанням, послухайте експрес-урок і сформулюйте за ним 6 запитань

3. Роздивіться картки. Заповніть паспорт твору, визначте послідовність подій, описаних в оповіданні, поясніть, чому цей твір відносимо до фантастичного, запишіть, про що, виходячи зі змісту твору, думав Лерой Кліві, головний герой оповідання


 

Урок 48. Роберт Шеклі. «Запах думок». Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві).

 

Урок 49. Роберт Шеклі. «Запах думок». Уславлення могутності розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. 

Читання мовчки уривка з тексту оповідання Р. Шеклі «Запах думок»

 

Урок 50. Розвиток мовлення (письмово). Твір на одну із тем (за вибором): «Сила мистецтва» (за оповіданням «Усмішка» Р.-Д.Бредбері), «Сила людського розуму – рушій поступу людства» (за оповіданням Р. Шеклі) та ін.

 

Урок 51. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей (№ 5) за темою «Замислюємося про майбутнє» (різнорівневі завдання)

 

Урок 52. Урок додаткового читання. Астрід Ліндґрен «Брати Лев’яче серце» (або інший твір за вибором учителя з рекомендованого списку літератури для додаткового читання).

 

Урок 53. Види художніх образів у прочитаних художніх текстах/медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові).

 

Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу