Зарубіжка: 5 клас (ІІ семестр)

 

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

Урок 25. Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля

ТЛ: Вірш, ознаки вірша, пейзаж.

Урок 26. Джозеф-Редьярд Кіплінг. (1865–1936) Сторінки життя і творчості письменника. Історія написання «Книги джунглів».  «Мауглі» - історія хлопчика, якого  виховали тварини, його дружба з ними.

Урок 27. Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі».   Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

ЛК: Описи природи, тварин в літературі та інших видах мистецтва. МТ: Фільмографія

Урок 28. Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі».   Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. 

Урок 29. Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946)  – дослідник, художник -анімаліст і співець її величності Природи. Коротко про письменника. Авторські спостереження за світом природи. Збірка оповідань  «Тварини, яких я знав». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.

ТЛ: оповідання

Урок 30. Ернест Сетон-Томпсон  «Лобо – володар Курумпо». Зображення поведінки та звичок вовків в оповіданні. Ставлення людей до вовків. Риси характеру Лобо, його почуття, лицарська поведінка.

ЛК: Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва

Урок 31. Ернест Сетон-Томпсон  «Лобо – володар Курумпо». Ставлення оповідача до Лобо. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин

Урок 32. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей  № 3 Різнорівневі завдання           

 

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

Урок 33. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. (1776- 1822) Повість-казка «Лускунчик і Мишачий король».  Коротко про митця. Реальний світ і вигадка в казці. Атмосферу в будинку Штальбаумів. Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки.

Урок 34. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король».   Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла

ТЛ: Персонаж, герой/героїня літературного твору.

Урок 35. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король» Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.

Урок 36. Елеонор Портер. (1868-1920) Коротко про письменницю  «Полліанна» - всесвітньо відомий роман-бестселер про дівчинку, яка володіє секретом «гри в радість». (3-4 розділи за вибором учителя).

ТЛ: роман

Урок 37. Елеонор Портер. «Полліанна». «Гра» Полліанни. Ідея відчуття радості життя й відкриття світу у творі.  Щирість, мужність і оптимізм героїні твору

Урок 38. Елеонор Портер. «Полліанна». Полліанна та її друзі. Вплив Полліанни на життя міста. Творча фантазія головної героїні.

Урок 39. РЗМ № 3 (письмово) Е. Портер «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Полліанни. Написання листа Поліанні.

 

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

Урок 40. «Майстер сміху» - Марк Твен (Семюель Лернгхорн Клеменс 1835-1910). «Пригоди Тома Соєра» Знайомство з письменником. Історія написання твору, сюжет і композиція повісті (2-3 розділи за вибором)

ТЛ: повість

Урок 41. Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра».  Світ дитинства в романі. Життя містечка і пригоди юних друзів.

Урок 42. Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра».  Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.

Урок 43. Марк Твен Пригоди Тома Соєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.

Урок 44. РЗМ № 4 (письмово)  Том Сойєр і Поліанна. Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру.

Урок 45. Туве Маріка Янсон (1914-2001) – авторка циклу творів про мумі-тролів. Знайомство з письменницею. Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Знайомство із змістом.

ЛК: Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві.

Урок 46. Туве Маріка Янсон.  Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

Урок 47. Туве Маріка Янсон.  Повість-казка «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

МТ Фільмографія

Урок 48. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей  № 4. Різнорівневі завдання

Урок 49. ПЧ № 3 Льюїс Керролл Сторінки життя і творчості письменника. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

Урок 50. ПЧ № 4 Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Світ уяви Аліси і її захопливі пригоди. Елементи казки у творі. Казкові персонажі

 

ПІДСУМКИ

Урок 51. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні.

Урок 52. Підсумковий урок.

Вчитель початкових класів: Літні канікули

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу