Зарубіжка: 5 клас (ІІ семестр)
Підручник "Зарубіжна література. 5 клас" авторського колективу під керівництвом Ольги Ніколенко
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ
Урок 33-34. Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. Виразне декламування поезії напамʹять
ТЛ: Вірш, ознаки вірша, пейзаж.
1. Ознайомтеся з картками
Урок 35. Джозеф-Редьярд Кіплінг. (1865–1936) Сторінки життя і творчості письменника. Історія написання «Книги джунглів». «Мауглі» - історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними.
1. Роздивіться картки
2. Прочитайте за підручником ст. 127-129. Що нового ви дізналися про письменника?
3. Прочитайте за підручником уривки з "Мауглі" (ст. 130-155), підготуйте для однокласників/однокласниць 5 запитань за змістом твору.
Урок 36. Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі». Пізнання людиною світу джунглів і себе як частини світу Природи. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі
1. Перейдіть за покликанням і перевірте, чи уважно ви читали текст твору
2. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
3. Роздивіться картки і дайте відповіді на завдання (авторка В. Свинар)
Урок 37. Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.
ЛК: Описи природи, тварин в літературі та інших видах мистецтва. МТ: Фільмографія 1. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок
2. Роздивіться картки і дайте відповіді на завдання (авторка В. Свинар)
Урок 38. Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.
1.Перейдіть за поклинанням і перевірте себе
2. Роздивіться картки і дайте відповіді на завдання (авторка В. Свинар)
3. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання
Урок 39. Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) – дослідник, художник -анімаліст і співець її величності Природи. Коротко про письменника. Авторські спостереження за світом природи. Збірка оповідань «Тварини, яких я знав». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.
ТЛ: оповідання1. Прочитайте статтю підручника про Е. Сетона-Томпсона та заповніть картку (авторка О. Залізницька)
2. Перейдіть за покликанням і послухайте аудіокнигу
3. Перейдіть за покликанням і подивіться буктрейлер за оповіданням. Чи допоміг він вам краще зрозуміти твір?
4. Перейдіть за покликанням і перевірте, чи уважно ви читали та слухали оповідання Е. Сетона-Томпсона "Лобо"
Урок 40. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Зображення поведінки та звичок вовків в оповіданні. Ставлення людей до вовків.
ЛК: Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва1. Перейдіть за покликанням і подивіться дистанційний урок ВШО
2. Роздивіться картки. Виконайте завдання з них
Урок 41. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Риси характеру Лобо, його почуття, лицарська поведінка.
1. Перейдіть за покликанням і подивіться дистанційний урок
2. Пригадайте зміст оповідання і виконайте завдання на картках (авторка Олена Залізницька)
Урок 42. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Ставлення оповідача до Лобо. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин
1. Перейдіть за покликанням і подивіться дистанційний урок
2. Пригадайте зміст оповідання і виконайте завдання на картках (авторка Олена Залізницька)
Урок 43. РЗМ № 3 (усно) Диспут. Тема обговорення «Чи можуть хижаки бути друзями людей?»
1. Перейдіть за покликанням і подивіться дистанційний урок ВШО
Урок 44. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 3 Різнорівневі завдання
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
Урок 33. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. (1776- 1822) Повість-казка «Лускунчик і Мишачий король». Коротко про митця. Реальний світ і вигадка в казці. Атмосферу в будинку Штальбаумів. Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки.
1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеопрезентацію про автора казки
2. Перейдіть за покликанням і подивіться буктрейлер за твором Гофмана "Лускунчик і Мишачий король"
3. Роздивіться картки, запишіть визначення в зошити
4. Перейдіть за покликанням і перегляньте буктрейлер. Запишіть, як у творі переплелись реальність і фантастика.
5. Роздивіться картки, виконайте завдання за ними, дайте відповіді на запитання
6. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
7. Домашнє завдання:
Урок 34. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король». Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла
ТЛ: Персонаж, герой/героїня літературного твору.
1. Роздивіться картки і виконайте завдання за ними
Урок 35. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король» Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.
1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе.
2. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання
•Як вони намагалися шкодити дівчинці?
•Чому Марі не наважувалась розповісти про все батькам?
•Хто прийшов на допомогу Марі?
•Як дівчинці вдалося дістати шаблю?
•Зачитайте слова, з якими Лускунчик звернувся до Марі після своєї перемоги над Мишачим королем. Як назвався герой у цій сцені?
•Яке значення слова «лицар»? Зверніться до мережі Інтернет, щоб дізнатися значення цього слова.
4. Перегляньте відео, пригадайте епізоди в тексті й скажіть: у чому виявилось лицарство Лускунчика?
5. Підбиваємо підсумки. Роздивіться картку і виконайте завдання за нею
6. Перейдіть за покликанням і перевірте себе.
Урок 36. Елеонор Портер. (1868-1920) Коротко про письменницю «Полліанна» - всесвітньо відомий роман-бестселер про дівчинку, яка володіє секретом «гри в радість». (3-4 розділи за вибором учителя).
ТЛ: роман
2. Перейдіть за покликанням і подивіться буктрейлер за романом "Полліанна"
Урок 37. Елеонор Портер. «Полліанна». «Гра» Полліанни. Ідея відчуття радості життя й відкриття світу у творі. Щирість, мужність і оптимізм героїні твору
Урок 38. Елеонор Портер. «Полліанна». Полліанна та її друзі. Вплив Полліанни на життя міста. Творча фантазія головної героїні.
Урок 39. РЗМ № 3 (письмово) Е. Портер «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Полліанни. Написання листа Поліанні.
У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД
Урок 40. «Майстер сміху» - Марк Твен (Семюель Лернгхорн Клеменс 1835-1910). «Пригоди Тома Соєра» Знайомство з письменником. Історія написання твору, сюжет і композиція повісті (2-3 розділи за вибором)
ТЛ: повість
1. Роздивіться картки (авторка Ірина Петровська), прочитайте за підручником біографію письменника
2. Випишіть з картки (авторка Лариса Бацько), що ми називаємо повістю, самостійно на основі прочитано сформулюйте, що таке автобіографічна повість. Запишіть це визначення в зошит.3. Прочитайте за підручником і прослухайте текст твору "Пригоди Тома Соєра".
4. Перевірте себе. Гра "Кому належать ці речі?"
Урок 41. Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра». Світ дитинства в романі. Життя містечка і пригоди юних друзів.
Урок 42. Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра». Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.
Урок 43. Марк Твен Пригоди Тома Соєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.
Урок 44. РЗМ № 4 (письмово) Том Соєр і Поліанна. Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру.
Урок 45. Туве Маріка Янсон (1914-2001) – авторка циклу творів про мумі-тролів. Знайомство з письменницею. Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Знайомство із змістом.
ЛК: Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві.
Урок 46. Туве Маріка Янсон. Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
Урок 47. Туве Маріка Янсон. Повість-казка «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.
МТ Фільмографія
Урок 48. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 4. Різнорівневі завдання
До наступного уроку прочитайте твір Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» або прослухайте, перейшовши за покликаннями: розділи 1-2, розділи 3-4, розділи 5-6, розділи 7-8, розділи 9-10, розділи 11-12
Урок 49. ПЧ № 3 Льюїс Керролл Сторінки життя і творчості письменника. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
1. Роздивіться картки: біографія Льюїса Керролла
2. Дайте відповіді на завдання фотоквесту
Урок 50. ПЧ № 4 Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Світ уяви Аліси і її захопливі пригоди. Елементи казки у творі. Казкові персонажі
1. Розв'яжіть ребуси та виконайте завдання до них
2. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання
ПІДСУМКИ
Урок 51. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні.
Урок 52. Підсумковий урок.
Коментарі
Дописати коментар