Зарубіжка: 5 клас (ІІ семестр)
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ
Урок 25. Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля
ТЛ: Вірш, ознаки вірша, пейзаж.
Урок 26. Джозеф-Редьярд Кіплінг. (1865–1936) Сторінки життя і творчості письменника. Історія написання «Книги джунглів». «Мауглі» - історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними.
Урок 27. Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.
ЛК: Описи природи, тварин в літературі та інших видах мистецтва. МТ: Фільмографія
Урок 28. Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.
Урок 29. Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) – дослідник, художник -анімаліст і співець її величності Природи. Коротко про письменника. Авторські спостереження за світом природи. Збірка оповідань «Тварини, яких я знав». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.
ТЛ: оповідання
Урок 30. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Зображення поведінки та звичок вовків в оповіданні. Ставлення людей до вовків. Риси характеру Лобо, його почуття, лицарська поведінка.
ЛК: Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва
Урок 31. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Ставлення оповідача до Лобо. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин
Урок 32. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 3 Різнорівневі завдання
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
Урок 33. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. (1776- 1822) Повість-казка «Лускунчик і Мишачий король». Коротко про митця. Реальний світ і вигадка в казці. Атмосферу в будинку Штальбаумів. Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки.
Урок 34. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король». Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла
ТЛ: Персонаж, герой/героїня літературного твору.
Урок 35. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король» Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.
Урок 36. Елеонор Портер. (1868-1920) Коротко про письменницю «Полліанна» - всесвітньо відомий роман-бестселер про дівчинку, яка володіє секретом «гри в радість». (3-4 розділи за вибором учителя).
ТЛ: роман
Урок 37. Елеонор Портер. «Полліанна». «Гра» Полліанни. Ідея відчуття радості життя й відкриття світу у творі. Щирість, мужність і оптимізм героїні твору
Урок 38. Елеонор Портер. «Полліанна». Полліанна та її друзі. Вплив Полліанни на життя міста. Творча фантазія головної героїні.
Урок 39. РЗМ № 3 (письмово) Е. Портер «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Полліанни. Написання листа Поліанні.
У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД
Урок 40. «Майстер сміху» - Марк Твен (Семюель Лернгхорн Клеменс 1835-1910). «Пригоди Тома Соєра» Знайомство з письменником. Історія написання твору, сюжет і композиція повісті (2-3 розділи за вибором)
ТЛ: повість
Урок 41. Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра». Світ дитинства в романі. Життя містечка і пригоди юних друзів.
Урок 42. Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра». Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.
Урок 43. Марк Твен Пригоди Тома Соєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.
Урок 44. РЗМ № 4 (письмово) Том Сойєр і Поліанна. Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру.
Урок 45. Туве Маріка Янсон (1914-2001) – авторка циклу творів про мумі-тролів. Знайомство з письменницею. Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Знайомство із змістом.
ЛК: Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві.
Урок 46. Туве Маріка Янсон. Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
Урок 47. Туве Маріка Янсон. Повість-казка «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.
МТ Фільмографія
Урок 48. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 4. Різнорівневі завдання
Урок 49. ПЧ № 3 Льюїс Керролл Сторінки життя і творчості письменника. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
Урок 50. ПЧ № 4 Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Світ уяви Аліси і її захопливі пригоди. Елементи казки у творі. Казкові персонажі
ПІДСУМКИ
Урок 51. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні.
Урок 52. Підсумковий урок.
Коментарі
Дописати коментар