Зарубіжка: 8 клас (ІІ семестр)
Урок 27. Франческо Петрарка. Сонет № 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образи ліричного героя та героїні. Структура сонетів Ф. Петрарки.
Подивіться відеоурок (авторка Леся Сич)
Уважно читаємо сонети Франческо Петрарки і заповнюємо паспорти творів (Автор Наталія Дениско)
Урок 28. Вільям Шекспір. Значення В. Шекспіра для розвитку англійської літератури та світового мистецтва. Сонет № 66. Основні теми сонетів В. Шекспіра. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Художні особливості сонетів В. Шекспіра.
1. Подивіться відеопрезентацію про В.Шекспіра (Автор Адріана Химинець)
2. Роздивіться картку
5. Роздивіться кроссенс до сонету (автор Ірина Мороз). Створіть власний кроссенс до цього або одного з розміщених у підручнику сонета
Урок 29. Сонет № 116. Основні теми сонетів В. Шекспіра. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Художні особливості сонетів В. Шекспіра.
Урок 30. Сонет № 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Художні особливості сонетів В. Шекспіра.
Урок 31. Діагностування ГР 2 (працює з текстом). Виразне декламування поезій напам'ять.
Урок 32. Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
Урок 33. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість.
1. Перевірка домашнього завдання (фотоквест)
2. Знайомство з карткою
3. Опрацювання відеопрезентації (Авторка А.Химинець)Характеристика образу Ромео.
- Яким бачимо Ромео на початку твору?
- Коли ми вперше зустрічаємося з Ромео? В якому він настрої? Чому?
- Як ставляться до Ромео друзі? Батьки? Вороги?
- Коли і де Ромео зустрічається з Джульєттою? Що він робить після балу?
- Чи закоханий Ромео у Розалінду? Чи можна назвати це коханням?
- З якою метою він йде на маскарад?
- Чи змінюються погляди героя на кохання протягом твору?
7. Шекспір зображує своїх улюблених героїв у динаміці. Вони проходять шлях від юності до зрілості за кілька днів. Як змінюються Ромео і Джульєтта? (перевірка заповнених дома табличок)
8. Підсумок уроку
Кохання Ромео і Джульєтти — нестримне, чисте й героїчне — триває лише декілька днів і протистоїть давнім поглядам і відносинам середньовічної закляклості, під владою якої перебувають Капулетті й Монтеккі. Це справжній бій за вільне життя й права людини. Трагічна загибель дітей примирила нарешті ворогуючі родини, але якою ціною! Своєю смертю закохані немовби купують перемогу нового життєвого принципу — принципу миру, дружби, кохання. Горе втрати примушує Монтеккі і Капулетті зрозуміти, що безглуздою ворожнечею вони знищили власне майбутнє. У загибелі закоханих народжується нова істина: людські почуття святіші й значніші за вікові станові забобони. Так було й так буде завжди, доки живе людина.
За бажанням: віртуальна екскурсія Вероною
Урок 34. Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.
Опрацьовуємо картки, даємо відповіді на запитання (Авторка Світлана Кусочкіна)
Проблемне запитання: Поясніть, чому герої обирають смерть? Чи тільки трагічний збіг обстави цьому виною? На кому, по - вашому, лежить найбільша провина в загибелі Ромео і Джульєтти?
Відео урок "Історія створення роману Сервантеса "Дон Кіхот"
Урок 44. Сервантес. «Дон Кіхот». Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя
Урок 36. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – вічні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.
Урок 37. «Донкіхотство». Широта філософського змісту твору. ТЛ: поглиблення поняття про вічний образ.
- Проте, за оцінками мислителів, літературних критиків наступних століть, жанровим новаторством Сервантеса у «Дон Кіхоті» вважається його реалістичний характер.
У романі Сервантеса розгортається широка картина народного життя Іспанії на зламі ХVІ-ХVІІ століть. Кого тут тільки немає: селяни, ремісники, пастухи-козопаси, погоничі, священики, представники сільської влади, солдати, студенти, дрібні злодюжки та небезпечні розбійники, герцоги й герцогині, освічені люди й неуки, жінки, чоловіки, діти, пани й слуги! Усього 669 персонажів! Усі вони промовляють зі сторінок роману живою самобутньою мовою - народна говірка переплітається з книжною вченістю, весь роман пересипаний влучними народними прислів’ями, приказками й примовками, на які такий щедрий добродушний і говіркий Санчо Панса. Народне життя широким потоком улилося в роман, давши змогу автору реалістично відобразити тогочасну дійсність. «Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі» постає перед читачем як художня енциклопедія життя Іспанії на межі XVI-XVII століть, стає частиною «книги історії».
- Основний конфлікт роману про Дон Кіхота полягає у зіткненні ілюзорного світу мрій, що існує в свідомості Дон Кіхота, та світу реального, світу іспанської дійсності, що втілюється у свідомості всіх, хто оточує головного героя (669 персонажів). Занадто нерівне співвідношення: один проти 669-ти.
- Сервантес виносить непросте й неоднозначне судження про оточуючий реальний світ іспанської дійсності на межі XVI-XVII століть. Реальний світ - це світ обивательства, обмеженості думок, прагнень і почуттів, смирення перед злом, тупістю, жадібністю і грубою силою. Найбільше автора хвилює проблема сутності людини. «Людина, що заглиблена у свій внутрішній світ, світ уяви, і керується високою ідеєю чи вірою, - духовно незламна, непохитна, але в реальному, фізичному житті така людина самотня, не може повністю реалізувати себе в оточенні, на її долю випадають лише страждання. Драма в тому, що узгодити уяву і реальність така людина неспроможна; натомість людина, що занурена в саму лише емпіричну реальність, не заслуговує на звання Людини (ця ідея розкривається у II частині роману «Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі» в історії губернаторства Санчо Панси.
- Головні герої роману - натури неординарні й багатогранні, вони взаємодоповнюють і взаємозбагачують одне одного. Сервантес зобразив типові образи й надав їм загальнолюдського значення (філософська проблема, яка залишається актуальною завжди). Можливо, у цьому полягає один із секретів невмирущої популярності роману. Його герої постійно ускладнюються й розвиваються. Наприклад, Санчо Панса спочатку слугує ніби тільки пародійним завданням роману, але з розвитком сюжету його зміст поширюється й збагачується. Поступово вимальовується живий і правдивий образ допитливого кастильського землероба, сповнений глибокого соціального й етичного змісту. Спочатку Санчо мріє лише про зиск, хоча у своїх меркантильних прагненнях він пам’ятає, що він людина. «Я хоч і бідняк, але християнин чистокровний і нікому нічого не винен. І я мрію про острів, а інші мріють про дещо гірше, а все ж від людини залежить, значить, коли я людина, то можу стати папою, а не лише губернатором острова».
- Новаторським є й підхід Сервантеса до зображення головних персонажів у тому сенсі, що на перший погляд Санчо - цілковита протилежність Дон Кіхотові, але внутрішньо вони подібні: обидва, щоправда, кожен по-своєму, добрі й людяні, обидва незадоволені дійсністю, й обом їм вистачає енергії та живої уяви, щоб відправитися на пошуки кращого життя. Дон Кіхот і Санчо Панса - це своєрідна єдність, створена на основі порозуміння і взаємовпливу. Й у цьому виявив себе філософський підхід Сервантеса до різнобічного показу однієї цілісної філософської категорії. Пізнавши безкорисливість і благородство Дон Кіхота, Санчо й сам поступово позбавляється матеріальної залежності та корисливості, усе частіше його вчинками (особливо і другій частині роману) керує не жадоба до наживи, а любов до справедливості, що дає змогу вповні розкритися народній мудрості й природним здібностям Санчо. Він єдиний розуміє й цінує Дон Кіхота. Наведемо декілька цитат з другої частини роману: «...В мого хитрості от настільки немає, душа в нього нарозпашку, він нікому не здатний заподіяти зло, він робить лише добро, лукавства цього самого в ньому ні на волосину немає, кожна дитина запевнить його, що зараз ніч, хоч би це було опівдні, і от за цю простодушність я й люблю його більше, як життя, і, незважаючи ні на які його дурощі, при всьому бажанні не можу від нього піти» (з розмови Санчо Панси з джурою Рицаря Лісу); «Він не божевільний, а завзятий».
- Найважливіше, що вдалося Сервантесу, - це те, що і Дон Кіхот, і Санчо Панса протистоять несправедливому ладу дворянсько-католицької Іспанії. Санчо розуміє, що високий чин ще не свідчить про гідність людини. Дон Кіхот у кожному, навіть у каторжнику, перш за все бачить людину, гідну поваги. Звіт І групи за випереджальним домашнім завданням: скласти програму дій політика за порадами Дон Кіхота, викладеними в листі Санчо Пансі під час його губернаторства.
«Кодекс честі «донкіхотів»
- Основа світогляду - наївний гуманізм і романтизм.
- Життєва позиція - активне втручання в життя відповідно до світоглядних позицій, захист усіх пригноблених та скривджених, прагнення встановити справедливість у всьому світі.
- Ставлення до людини - повага, незалежно від станової та майнової приналежності.
- Ставлення до політики - орієнтир на дотримання демократичних свобод та добробут людини.
- Ставлення до батьківщини - ставлення патріота, що прагне своїми справами уславити свою Вітчизну.
- Ставлення до жінки - культ Прекрасної Дами.
- Ставлення до літератури - захоплення рицарськими романами.
Дайте письмову відповідь на запитання: Як ви думаєте, чи потрібні в сучасному світі «донкіхоти»?
Урок 38. Діагностування ГР 3 (письмово взаємодіє). Письмовий переказ фрагменту з художнього тексту або письмовий твір на запропоновану тему.
1. Читаємо книгу і шукаємо відповіді на фотоквест
Урок 40. Барбара Космовська. «Буба». Сімейні цінності у творах мисткині.
1. Перейдіть за покликанням і ознайомтесь з інтерактивною книгою. Виконайте завдання, дайте відповіді на запитання.
Традиції та новаторство Мольєра в царині комедії
|
|
Традиції (класицизм)
|
Новаторство
|
Можна подивитися фільм: Le Bourgeois Gentilhomme (2009 France with rus sub)
6: Визначіть композиційні особливості твору й запишіть їх у зошити.8. Працюємо з картками
10. Перевірте себе за допомогою вправи: https://learningapps.org/display?v=pobosqhv518
12. Складіть дві хмарки слів до двох будь-яких образів комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"
Уроки 46. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм) у п'єсі Мольєра "Міщанин-шляхтич".
2. Ознайомтеся з текстом.
3. Ознайомтеся з табличкою:
Традиції класицизму
|
Новаторство Мольєра
|
- назва п'єси промовиста, має
подвійний смисл:
1) викривається плазування
Журдена перед аристократією;
2) міщанин виявляється більш
шляхетним, ніж дворяни, тому немає потреби принижуватися;
- поділ персонажів на
позитивних і негативних;
- дотримання правил жанрової
ієрархії: комедії як жанру відповідають персонажі не дуже високого
походження, їхня мова жива, розмовна; аристократія ж подається у сатиричному
зображенні;
- виховний зміст комедії;
- розум - критерій оцінки
персонажів;
- чітка композиція,
підпорядкована задуму автора;
- універсальність людських
характерів; образи схематичні, незмінні, за кожним - певна ідея;
- художні образи й увесь зміст
комедії - моральний урок людству
|
- порушення правила трьох
єдностей - місця, дії і часу;
- поєднання соціального змісту
та любовної інтриги;
- реалістичність образів: вони
взяті зі звичайного життя;
- поєднання комедії характерів
із комедією обставин;
- використання традицій
народного театру;
- уведення балету та співів у
структуру комедії;
- орієнтація на смаки не вищого
класу, а широкої публіки, утвердження пріоритетів народної моралі;
- викриття вад людей і
суспільства (за О. Ніколенко)
|
Дайте відповідь на запитання:
- Чи можна назвати творчість Мольєра новаторською для свого часу? Чому?
4. Роздивіться хмарку слів. Випишіть проблеми, які піднімає у своїй комедії Мольєр
5. Перегляньте матеріали усіх уроків за творчістю Мольєра і відтворіть у зошитах ментальну карту. Заповніть ті пагони, у яких немає відповідей.
6. Виконайте тест.
Урок 47. Діагностування ГР 1 (усно взаємодіє). Усний переказ фрагменту з художнього тексту або усний твір на запропоновану тему.
Урок 48. Йоун Колфер. «Артеміс Фаул» («Код вічності» або ін.) Особливості фентезі письменника. Захопливі пригоди двадцятирічного генія Артеміса Фаула, котрий прагне відновити славу й статки своєї родини.
Урок 49. Йоун Колфер. «Артеміс Фаул» («Код вічності» або ін.)Два світи у творі: світ багноїдів та Чарівного народу. Матеріальні й духовні цінності в романі
Урок 50. Йоун Колфер. «Артеміс Фаул» («Код вічності» або ін.). Тема боротьби добра і зла, сили інтелекту.
Урок 51. Діагностування ГР 4 (досліджує мовлення). Підсумкова робота за темами № 8, 9 (тести/відповіді на запитання). Бароко і класицизм. Літературний міст у сьогодення.
Урок 52. Урок додаткового читання
Коментарі
Дописати коментар