Зарубіжка: 7 клас (ІІ семестр)

 

Дружба і кохання 

 

Урок 33. Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…»

ТЛ Поглиблення поняття  про вірш, образ автора

 1. Роздивіться кроссенс

Подивіться відеоурок від ВШО і запишіть факти з біографії поета, зображені в ілюстраціях

2. Прослухайте аудіо книгу

3. Визначаємо жанр поезії (визначення запишіть в зошити) (автор картки Г. Дорох)

4. Читаємо й аналізуємо сонет П. Ронсара "До того, як любов у світ прийшла..."

  

5. Підбиваємо підсумки. Прочитайте картку (автор Г. Дорох)

Дайте відповіді на запитання: Якою була душа ліричного героя П.Ронсара до того, як пізнала любов? Що дала любов ліричному героєві П.Ронсара?


Урок 34. Р. Бернс (1759– 1796) «Моя любов…», Г. Гейне (1797–1856) «Коли настав чудовий май…»

Вірші напам’ять 

1. Подивіться відео урок від ВШО - біографія Роберта Бернса та аналіз поезії

2. Роздивіться картки

 

 


3. Виконайте завдання на картках 7 та 8, запишіть відповіді в зошити

4. Ознайомтеся з біографією Г. Гейне та його віршем "Коли настав чудовий май..." (урок від ВШО)

5. Роздивіться картки

6. Якщо не вдасться розмалювати квіти на останній картці, випишіть в зошити худоні засоби і дайте відповідь на запропоноване запитання.
7. Перевірте себе


Урок 35. Адам Міцкевич (1798-1855) «Непевність». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину.

 1. Читаємо текст твору (картка З. Перерва)

2. Перейдіть за покликанням і послухайте аудіокнигу 

3. Перейдіть за покликанням і послухайте цей вірш мовою оригіналу як пісню

4. Перейдіть за покликанням і подивіться відеопрезентацію цього твору  

5. Роздивіться картку (автор Зоя Перерва) і виконайте завдання


Урок 36. Ульф Старк (1944-2017). «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого.

ТЛ Поглиблення поняття  про повість

1. Перейдіть за покликанням і подивіться відео про письменника Ульфа Старка

2. Перейдіть за покликанням і послухайте повість "Маленька книжка про любов" 

3. Ознайомтеся з картками і запишіть тему, ідею і проблеми, які розглядаються в повісті (Автор А. Єремейчук) 

 

4. Перевірте своє знання тексту твору: дайте відповіді на запитання фотоквесту




Урок 37. Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість).

Урок 38. Родинні та шкільні стосунки у творі.

Урок 39. Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах

Урок 40. ПЧ № 3  Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. Складний шлях героїні до усвідомлення власної сутності.

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=9flXLxEjD2s


Урок 41. Контрольна робота № 4 з теми «Дружба і кохання». Твір за вивченими текстами (теми на вибір)

 

Літературний детектив

Урок 42. Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е.А. По (1809-1849)засновник    жанру детективу у світовій літературі.

ТЛ Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору

(УС) Українські письменники – майстри детективного жанру.

1. Роздивіться картки (Авторка О. Швед)

2. Роздивіться картку (Авторка О. Швед) і дайте відповіді на запитання:

3. Прочитайте за підручником біографію Едгара Аллана По, роздивіться картку (Авторка О. Залізницька) і запишіть в зошити 5 фактів з біографії Е.По, які вам найбільше зацікавили
 
4. Прочитайте повість Е. По "Золотий жук" і перевірте знання змісту твору


Урок 43. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» Е.По  

1. Роздивіться відеопрезентацію Адріани Химинець 

2. Роздивіться картки (за матеріалами Ганни Сукач) 



3. Заповніть паспорт твору

 

 

Урок 44. Е. А. По «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача

1. Перевірте себе. Дайте відповіді на запитання

2. Перейдіть за покликанням і подивіться відеопрезентацію за цим твором

3. Роздивіться картки. Що ви дізналися про персонажів твору?

4. Результати спостережень запишіть в табличку

5. Роздивіться схему логічних міркувань Леграна

 
6. Подумайте і запишіть, які знання, вміння та навички знадобилися Легранові, щоб розгадати загадку золотого жука

7. Перейдіть за покликанням і пройдіть тестування за цим твором

 

Урок 45. Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

(ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса  у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям.

1. Прочитайте біографію А. Конан Дойла. Розгляньте картки (Авторка В. Тусик) і поповніть свої знання. Дайте відповіді на запитання останньої картки

2. Перейдіть за покликанням і послухайте текст повністю або скорочено
3. Роздивіться ребуси (Авторка В. Тусик) і запишіть в зошити план твору
4. Заповніть паспорт твору (Авторка В. Тусик)

 
 Урок 46. А.К.Дойл «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

1. Дайте відповідь на запитання: Що означає слово "конфлікт"? Як ви вважаєте, в чому складність розв'язання будь-якого конфлікту?

2. Розглянь інфографіку (авторка Н. Рогова) та заповніть літературне гроно, щоб довести, що на Бейкер-Стріт живе непересічна особа Шерлок Холмс 

3. Ознайомтеся з дос'є на Хелен Стоунер (Авторка Н. Рогова). Про що свідчать наведені факти?

4. Про що розповіла Хелін Стоунер Шерлоку Холмсу? Які факти змісили детектива терміново виїхати до маєтку доктора Ройлотта? Роздивіться кроссенс і визначіть підозрілі факти (Кроссенс Н. Рогової вам на допомогу)

 5. Роздивіться картку Г. Дорох і дайте відповіді на запитання:

6. Уявіть себе слідчим або слідчою по справі Ройлотта і заповніть протокол розслідування (Авторка Н. Рогова)


Урок 47. Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

1. Перейдіть за покликанням і ознайомтеся з мультимедійною презентацією
2. Роздивіться картки

3. Проведіть власне "розслідування" - пограйте в гру
4. Дайте відповіді на запитання


Урок 48. А.К. Дойл «Спілка рудих» Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».

 1. Прочитайте оповідання за підручником або прослухайте його, перейшовши за покликанням

2. Доведіть або спростуйте думку про те, що ця світлина може бути ілюстрацією до твору:

3. Заповніть літературний паспорт цього твору


Урок 49. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості

1. Роздивіться картки 

 

 2. Перейдіть за покликанням і пройдіть тестування

 

Урок 50. РМ (у) Створення віртуальної екскурсії (презентації, відеофільм та ін.) до музею літературного героя (Шерлок Холмс, Лондон, Великобританія).

 (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями

1. Перейдіть за покликанням і подивіться віртуальну екскурсію до музею Шерлока Холмса на вулиці Бейкер-стріт в Лондоні 

Ось цей музей на картах Google

2. Доберіть в інтернеті фото і створіть власну "екскурсію" музеєм Шерлока Холмса

АБО

Створіть власну детективну історію, спираючись на певні вимоги (дивіться картку)



 Світова новела

Урок 51. Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862-1910). -  майстер новели. «Дари волхвів».

ТЛ П оглиблення понять про оповідача та розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань  японців. (УС) Українські письменники – майстри новели.

1. Роздивіться картку (авторка В. Свинар), запишіть в зошити визначення новели та її характерні ознаки

2. Роздивіться картку (авторка В. Свинар), доповніть знання з біографії письменника інформацією з підручника 

3. Читаємо за підручником або слухаємо авдіокнигу
4. Перевірте себе. Позначте на картці правильні та хибні твердження

Урок 52. Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі художні деталі. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»).

1. Подивіться відеоурок 
2. Подивіться мультимедійну презентацію за новелою "Дари волхвів"
3.Роздивіться картку (авторка В. Свинар). Дайте відповідь на запитання:
- Чому автор, розповідаючи історію про молоду американську родину, згадує волхвів?

4. Поміркуйте. 
  • Чому герої зробили один одному  подарунки на останні кошти, віддавши найдорожче?
5. Дайте відповідь на це запитання (авторка Н. Гиренко) в зошиті:
6. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання
 

Урок 53. О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі).   Особливості художньої мови новели, розповідач. 

Аудіокнига: новела "Останній листок"

1. Пригадайте, що таке новела

2. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок 

3. Ознайомтеся з картками (Авторка О. Залізницька)
1) Ваші враження від подій

2) Дайте відповіді на завдання (для відповідей можна скористатися матеріалами сайту)

 4. Перейдіть за покликанням і виконайте 3 з 5 завдань на власний вибір

 

Урок 54. О. Генрі. Новела «Останній листок» . Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Порівняння образів героїв новел О. Генрі.

1. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію

2. Перевірте свої знання: позначне на картці правильні відповіді:

3. Заповніть картку-характеристику старого художника Бермана (Авторка О. Залізницька)

4. Перейдіть за покликанням і пройдіть тестування за цим твором

Урок 55. РМ (п) Есе про важливість емпатії (співпереживання) за змістом   новели О. Генрі «Останній листок»


Урок 56. ПЧ № 4  Курт  Воннегут «Брехня»

 

Урок 57. Герберт Джордж Веллс (18661946) - видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу.

1. Ознайомтеся з біографією Герберта  Веллса, перейшовши за покликанням

2. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок
3. Роздивіться картку (Авторка В. Свинар)
4. Виконайте завдання на картці. Чому саме про скляні кульки йдеться на картці?
5. Дайте відповідь на запитання 3 на ст. 247 нашого підручника.
 

Урок 58. «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Роль елементів фантастики. 

1. З`ясуйте, хто і як здатен роздивитися в будених речах їх потаємну чарівну суть (Гра 1)

 2. З'ясуйте, про кого йдеться в уривку (Гра 2)

3. Роздивіться картки (Авторка В. Свинар)

4. Проаналізуйте оповідання за запропонованою схемою:

5. Дайте відповідь на запитання 4 на ст. 247 нашого підручника

Урок 59. Рюноске Акутаґава (18921927) - майстер японської новели. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка». (ЛК) Особливості вірувань  японців.

Авдіокнига: Платформа "Плейтен"  

1. Знайомимося з Японією (Авторка О. Залізницька)

2. Рюноске Акутаґава, автор новели "Павутинка", - японський письменник. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок
3. Роздивіться картки (авторка О. Залізницька) і дайте відповіді на запитання:
4. Перевірте свої знання: розв'яжіть кросворд і опрацюйте хмарку слів
5. Перейдіть за покликанням і пограйте в 3 з 5 запропонованих ігор

 

Урок 60. Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

1. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію

2. Роздивіться картку (авторка О. Залізницька) і заповніть її

3. Заповніть сторінку Кандати в Інстаграм (авторка Н. Базильська)

4. Перейдіть за покликанням і пройдіть тестування

 

Урок 61. Контрольна робота № 5 з теми «Літературний детектив. Світова новела». Тестові завдання.

 

 Сучасна література. Я і світ

Урок 62. Айзек Азімов (1920-1992). Короткі відомості про письменника.  «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.  

(ЛК) Коло читання сучасних підлітків.

(УС) Бібліотеки України.

(ЕК) Порівняння образів підлітків у творах. 

1. Прочитайте за підручником біографію американського письменника Айзека Азімова (або перейдіть за покликанням і послухайте). Перейдіть за покликанням і дізнайтеся про цікаві факти з його біографії

2. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок  

3. Роздивіться картку, визначіть і запишіть в зошити основні теми науково-фантастичної літератури
4. Роздивіться картку, поясніть, в яких епізодах твору проявляються ці проблеми:
5. Перейдіть за покликанням і зіграйте в 3 з 5 представлених ігор

 

Урок 63. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

1. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію 

 

 

Експрес-уроки:

https://www.youtube.com/watch?v=vKMbinqEfOY

https://www.youtube.com/watch?v=zsWp6Oa3LAI

https://www.youtube.com/watch?v=mief_BZH_jY&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=31

Урок 64. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі А. Азімова «Фах»


 

Урок 65. Діана Вінн Джонс (1934-2011) «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки й детективу у творі

ТЛ Поглиблення поняття  фентезі

1. Перейдіть за покликанням та дізнайтеся про письменницю Діану Вінн Джонс

2. Перейдіть за покликанням і подивіться короткий огляд роману

3. Послухайте короткий зміст твору, пригадайте прочитане 

4. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок від ВШО

5. Перевірте свої знання: дайте відповіді на фотоквест

 

Урок 66. Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів

1. Перевірте свої знання: Гра 1 (поєднайте ім'я героя з його описом), Гра 2 (кросворд)

2. Роздивіться картки

3. Роздивіться картки (Авторка О. Залізницька)
 4. Опрацюйте картки, запишіть в зошити інформацію за ними

5. Роздивіться відео, випишіть риси характеру Софі, які допомогли їй перемогти

6. Перевірте себе: Гра 3 (вікторина)


Урок 67. Значення художнього прийому чаклунства у творі Д.В. Джонс «Мандрівний замок Хаула».

1. Роздивіться картки (Авторка О. Каленська). Чи погоджуєтеся ви зі словами письменника Коліна Барроу?

2. Запишіть в зошитах визначення жанру фентезі. Доведіть або стростуйте твердження про те, що роман "Мандрівний замок Хаула"  - фентезі
3. За вивченим протягом трьох уроків твором "Мандрівний замок Хаула" складіть 12 завдань і запитань, які починалися б такими словами:
1) Що таке ...?
2) Де...?
3) Коли ...?
4) Опишіть ...
5) Розташуйте ...
6) Поясніть ...
7) Як пов'язані між собою ...?
8) Що спільного ...?
9) Що потрібно ...?
10) Придумайте ...
11) Добре чи погано ...?
12) Чи згодні ви, що ..., чому ...?

4. Спираючись на картку (авторка О. Залізницька), перекажіть один із епізодів твору від імені персонажа

  

Урок 68. Контрольна робота № 6 з теми «Сучасна література. Я і світ»  (тести, відповіді на запитання)

Повторення

Урок 69. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу. Представлення творчого проекту «Портфоліо юного читача»

 Урок 70. Підсумковий урок-гра «Літературний ринг»

 Список літератури для читання влітку








Коментарі

Популярні дописи з цього блогу