Зарубіжка: 7 клас (І семестр)

Покликання на підручник: Зарубіжна література 7 клас Волощук 2015

Урок 1. Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Майстри художнього перекладу

(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад.

(УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу

1. Ознайомтеся з матеріалами відеоуроку Відеоурок  

2. Роздивіться картки (Авторка Г. Дорох)


3. Тепер те саме дуже коротко: роздивіться Відеоурок (Авторка Н.Гиренко) 

4. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням і пограйте в гру 

Запишіть в зошиті своїми словами визначення: оригінал, переклад, переспів та прізвища письменників-перекладачів

Додатково (за бажанням) Відеоурок  

 

Урок 2. Переклад і переспів: схожість і відмінність. Роль художніх перекладів у розвитку культури, взаємин між народами, становленні особистості

(ТЛ) Переспів

(ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.

(ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність.

Відеоурок (Автор Сніжана Ніколаєва)

 

Урок 3. Балада як жанр фольклору і літератури.  Характерні ознаки балади. Фольклорні балади.  

ТЛ Фольклорна балада, символ

1.  Балада як жанр фольклору та літератури. Ознайомтеся з відеопрезентацією та матеріалами на картках

Відеопрезентація



 

2. Фольклорна балада «Король Лір і його дочки».

Відеоурок 

Аудіокнига  

Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=waa_gopbUh8&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=3





 
 
 
Урок 4. Король Лір як вічний образ. Моральний урок у творі. 


 

Урок 5. «Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного захисника Робіна Гуда

1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок

2. Читаємо і слухаємо баладу "Як Робін Гуд став розбійником" (частина 1 та частина 2)

2. Роздивіться картки (автор Г. Дорох), дайте відповіді на запитання

 

3. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок (Автор В. Мухін) та відеоурок (Автор Сніжана Ніколаєва) (за бажанням)
4. Роздивіться картку, доведіть або спростуйте інформацію про риси характеру Робін Гуда
 

Додатково: Чи існував насправді Робін Гуд
5. Перевірте себе: Гра 1 (вікторина), Гра 2 (відповіді на запитання), Гра 3 (кросворд)
6. Кого називають українськими Робін Гудами? Підготуйте інформацію про них.

 

Урок 6. «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові в баладах про Робіна Гуда 

1.      Переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=Fz6tXl9CKQ0&t=47s

2.   2. Переказ балади

https://www.youtube.com/watch?v=lUnfjuyGNDE

3. Перевірте себе: Гра 1 (Вікторина "Так - Ні") 

 

Літературні балади

Урок 7. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність  

 (ТЛ) Літературна балада, символ

(ЕК) Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (як цілісно, так і в окремих фрагментах)

1. Перейдіть за покликанням і подивіться відео:  Біографія Ф.Шиллера (Авторка Валерія Осипець)

 2. Роздивіться картки, в яких йдеться про Фрідріха Шиллера (Автор Г. Дорох) 

 

3. Випишіть у зошити, що таке "літературна балада" та її ознаки, перейшовши за покликанням

4. Перейдіть за покликанням і послухайте баладу. Одночасно слідкуйте за підручником Аудіокнига 

5. Працюємо над аналізом змісту твору

 

 


 
 

6. Перейдіть за покликанням і подивіться Відеоурок 

7. Перевіряємо знання: Гра 1, Гра 2, Гра 3

Додатково (за бажанням): експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=pIePJLAAhqo&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=5


Урок 8. Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича.

 А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові  в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудка). 

1. Перейдіть за покликанням та подивіться експрес-урок (на 1.45 зупиніть відео та роздивіться картки нижче)

2. Роздивіться картки (Авторка О. Залізницька)   


3. Читаємо та слухаємо баладу  


4. Поверніться до першої пункту уроку і дослухайте (з 1.45 хв.) аналіз балади "Світязь"
5. Запишіть в зошити план балади А. Міцкевича "Світязь"

Урок 9. Символічні образи, елементи фольклору в баладі А. Міцкевича «Світязь»

Українські образи й мотиви в баладі А. Міцкевича «Світязь».

1. Перевірте вивчене на минулому уроці: Гра 1

2. Роздивіться картки (Автор Л. Кочура) 

Перевірте себе: Гра 2 

3. Відповідаємо на запитання (Автор О. Залізницька) 

Перевірте себе: Гра 3 

4. Підбиваємо підсумки. Подивіться відеоурок за покликаннямта заповніть форму (автор О. Залізницька): 


 

Урок 10. Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство)

 1. Ознайомлення з темою уроку, робота з епіграфом

2. Знайомство з біографією поета. Перейдіть за покликанням і ознайомтесь

3.  Заповніть анкету письменника

4. Слухаємо баладу Р.Л. Стівенсона "Вересовий трунок" і слідкуємо за підручниками.

5. Повторюємо вивчений матеріал про баладу

6. Словникова робота


7. Перейдіть за покликанням і подивіться дистанційний урок "Балада Р. Л. Стівенсона "Вересовий трунок""

8. Аналізуємо твір, спираючись на запитання

9. Перевірте себе: Гра 1

 

Урок 11. Утвердження духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка  твору

1. Подивіться мультфільм, пригадайте зміст балади Р.Л.Стівенсона

1. Аналізуємо баладу Р.Л.Стівенсона "Вересовий трунок"  (відповіді на запитання)


2. Аналізуємо твір
3. З'ясовуємо художні особливості твору
4. Підсумовуємо вивчене: складаємо сенкан

Урок 12. Контрольна робота № 1 на тему  «Вступ. Жанр балади у європейських літературах» (тести, відповіді на запитання)

 

Історичне минуле в літературі

Урок 13. Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». 

(ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман).

(УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману

Образи лицарів і «благородних розбійників» оспівані не тільки в легендах, баладах та народних переказах, а й у творах багатьох письменників, зокрема в історичному романі Вальтера Скотта «Айвенго», із творчістю якого ми познайомимося на сьогоднішньому уроці. Цей твір — нове слово у світовій літературі, перший історичний роман, до того ж найвищого ґатунку — із багатьма цікавими сюжетними лініями, інтригами, пригодами, поєдинками, із яскраво виписаними художніми образами.

1. Знайомимось з життям і творчістю Вальтера Скотта.

Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок 

2. Пригадаймо, про що йшлося в першій частині уроку




3. Історична основа роману "Айвенго"





Життя і творчість письменника https://www.youtube.com/watch?v=mf7kgScSua0

Історія і художній вимисел (експрес-урок) https://www.youtube.com/watch?v=xSjS3CSWku4&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=9


 

Урок 14. Історичний колорит твору і засоби його створення. Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.  

Зіставлення літературного твору із його втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, ілюстрації та ін.)   

1.  Повторюємо вивчений на попередньому уроці матеріал. Хто такі лицарі? Роздивляємося картки і формулюємо відповіді на запитання (Авторка З. Гаркуша)

2. Аналізуємо образ Айвенго. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок
3. Ознайомтеся з картками, виконайте завдання


 

 

4. Домашнє завдання: дочитайте роман. Оберіть одного з персонажів роману, виявіть засоби створення художнього образу цього героя. (персонажі на вибір: Ательстан, Бріан де Буагільбер, Моріс де Брасі, блазень Вамба)
 

Урок 15. Зіткнення справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі  

(ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго).

1. Роздивіться картки (Автор Н.М.Сирова),  пригадайте зміст роману "Айвенго"

2. Пригадайте зміст тексту. Дайте відповідь на запитання: 
Чи поводяться згідно з лицарським кодексом принц Джон, Вальдемар Фіц-Урс, Бріан де Буагільбер, Фрон де Беф, Моріс де Брасі?
 
3. Перейдіть за покликанням і подивіться відеопрезентацію
4. Підбиваємо підсумки уроку. Подивіться картку (Автор Н. Сирова)
5. Оберіть із запропонованих рис ті, що стосуються Айвенго, Робіна Гуда (саксонців) і ті, що стосуються норманів. Запишіть їх у зошити, розділивши на групи.

Доброзичливість, заздрісність, грубість, щирість, відкритість, чесність, вседозволеність, намагання загарбати якнайбільше земель, мужність, насильство, благородство.

Отже,

 Перед читачем роману «Айвенго» постає сувора доба раннього Середньовіччя з її звичаями, певними вчинками людей, з їхнім розумінням тих чи інших надій. Конфлікт у романі відбувається між добром і злом, честю і підлістю. І кожне нове покоління читачів, відкриваючи заповітні сторінки, знову й знову ставить себе на місце добрих і справедливих героїв, відкидаючи зло і брехню, розуміючи, що не можна втрачати свою гідність, за будь-яких обставин треба залишатися людиною достойною.

Домашнє завдання:  знати зміст розділів XXXVII-XLIV, підготувати розповідь про Ровену і Ребекку


 

Урок 16. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Ідея віротерпимості в романі. Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі

(ЕК) Порівняння образів персонажів (леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).

1. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок  

2. Роздивіться презентацію в Гугл класі. Складіть сенкани до образів Ровени та Ребекки за схемою на картці

3. Прочитайте ключові запитання до аналізу твору та відповіді на них:

Які соціальні прошарки представлені в романі?

(вища королівська верхівка — принц Джон, Річард I;

лицарі — Айвенго, Бpiaн де Буагильбер, Mopic де Бpaci, Фрон де Беф та ін;

духовенство — пpiop Еймер, монахи з різних абатств;

англосаксонські феодали — Седрік, Аттельстан, леді Ровена та ін.; селяни - Гурт, Вамба та ін.; городяни; вільні йомени та ін..

Фактично тут представлена вся Англія ХІІ ст.).

  • Назвіть основні конфлікти епохи відображені у творі?

(Національний: сакси-нормани, ставлення до євреїв норманів; політичний6 Річард – принц Джон; соціальний закріпачені селяни – феодали).

  • Які традиції та звичаї епохи знайшли відображення в романі «Айвенго»?

(Лицарські турніри, королівські прийоми, укладання шлюбів з політичних причин, союз між церквою та владою тощо.)

Які ще засоби допомагають створити історичний колорит в романі?

(За допомогою лексичних засобів: архаїзмів, історизмів; детальних описів вбрання, помешкання героїв, їх побут, звичаїв, традицій).

  • Які національні та релігійні суперечності висвітлює автор?

 (Вальтер Скотт показав зневагу християн-європейців до єврейського народу, до юдейської віри, до мусульман. У висвітленні цих конфліктів автор виступає як гуманіст, утверджуючи право кожного народу й кожної віри на існування.)

4. Повторюємо вивчений матеріал: 

Встановіть послідовність подій роману і запишіть правильний порядок в зошити

1. Лицарський турнір в Ешбі.

2. У тій мальовничій місцевості веселої Англії…

3. Айвенго захищає  Ребекку від страшної кари.

4. Вечеря непроханих гостей у Седріка Ротервудського.

5.Викрадення Ребекки Буагільбером.

6. Сакси у полоні Фрон де Бефа.

5. Виконайте тестування (в Гугл класі)  

 

Урок 17. РМ (у)  Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір

 

Друга світова війна у європейській поезії.

Урок 18. К.І. Галчинський «Лист з полону», Пісня про солдатів  Вестерплятте».

(ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна). 

1. Біографія Константи Ільдефонса Галчинського. Перейдіть за покликанням і послухайте

2. Подивіться дистанційний урок і запишіть в зошити 5 фактів з біографії письменника, які вас найбільше вразили 

3. Прослухайте

«Пісня про солдатів Вестерплятте» Константи Ільдефонс Галчинський.

Послухайте цей вірш польською мовою, порівняйте з перекладом 

Прочитайте вірш

Запишіть в зошитах аналіз (за хмарками слів Т. Макаренко)

Тема:

Ідея:

Перевірте себе:

Тема: розповідь про героїчний опір захисників з Вестерплятте.

Ідея: возвеличення солдатського подвигу захисників від загарбників.

Основна думка: захист своєї землі – святий обов’язок кожного громадянина.


4. Прослухайте

Вірш «Лист із полону» Константи Ільдефонс Галчинський

5. Домашнє задання: самостійно записати аналіз вірша "Лист із полону".

 

Урок 19. А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». І. Вайсґлас («Круки»). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. 

1. Перегляньте відео про сторінки життя письменника та прослухайте поезію.
https://www.youtube.com/watch?v=7CqOnnCC-Do

2. Роздивіться й проаналізуйте картки



3. Запишіть аналіз вірша «Про назву концтабору Бухенвальд».

Тема: розповідь про назву концтабору Бухенвальд та гіркі спомини про його страждання та трагедію.
Ідея: засудження злочинів фашизму.
Основна думка: пам’ятати про минулі жахи війни, щоб застерегти людство від подібних трагедій.

4. Читати роман Джона Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі" 

 

Урок 20. Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей ідорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.

(ТЛ)  Початкові поняття про художній час, художній простір.

1. Біографія Джона Бойна https://dovidka.biz.ua/dzhon-boyn-biohrafiya-ta-tsikavi-fakty/

2. Аудіокнига "Хлопчик у смугастій піжамі" https://youtu.be/RcAko81RrYw

3. Перейдіть за покликанням і подивіться буктрейлер

4. Розгляньте картки (авторка Тетяна Жук)

 

5. Запишіть аналіз у зошит

Жанр: роман

Тема: зображення нацистського світу очима дитини;

Ідея: кожна людина має однакову цінність.

Проблеми, які порушує Джон Бойн у романі: нацизму, антисемітизму, рівності та людських прав.

6. Перевірте себе: перейдіть за покликанням і виконайте вправу

7. Домашнє завдання: зробіть характеристику образів Бруна і Шмуля.

 

Урок 21. Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.

 1. Ті учні та учениці, які ще не прочитали твір, можуть скористатися аудіо книгою (коротко про сюжет, 13 хв.)

2. Роздивіться презентацію-огляд роману "Хлопчик у смугастій піжамі"

3. Ознайомтеся з картками і заповніть їх

4. Перевірте себе: виконайте тестування

5. Запишіть в зошити визначення: нацизм, геноцид, голокост


 

Урок 22. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

1. Подивіться буктрейлер до роману "Хлопчик в смугастій піжамі" 

2. Роздивіться картки (автор С. Кусочкіна), пригадайте вивчене на попередніх уроках

 
3. Роздивіться картки (автор В. Юнашева) і подумайте над запитаннями

4. Висновки:

1.У своєму творі Джон Бойн порушує найболючіші проблеми ХХ століття: нацизму, антисемітизму, рівності та людських прав.

2 Не оминає він і проблему виховання. 

3.Автор розмірковує над тим, що змушує добру, щиру дитину вирости безжальним тираном, який ладен знищувати тисячі людей заради кар'єри.

5. Завдання

Продовжте речення: 

- Тема війни для мене.. 

- Хлопчик Бруно після першого знайомства здається мені.. 

- Думаю, що роман носить назву «Хлопчик у смугастій піжамі» тому, що ...

 Підготуватися до контрольної роботи.



Урок 23. ПЧ № 1  Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі. Біблійні мотиви

 

Урок 24. Контрольна робота № 2  з теми «Історичне минуле в літературі». Твір-роздум за вивченими текстами

 

Духовне випробування людини

Урок 25. Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками і дітьми. ТЛ Поглиблення поняття  про оповідання

1. Знайомство з письменником. Перейдіть за покликанням і подивіться коротке відео

2. Аудіокнига (повний текст)

3. Ознайомтеся з аналізом твору, випишіть тему, ідею, героїв оповідання


4. Подивіться експрес-урок за цим твором
5. Виконайте завдання з двох останніх карток (в зошитах)
6. Виконайте завдання фотоквесту

 

Урок 26. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. 

1. Роздивіться і проаналізуйте картки, виконайте на них завдання



2. Визначіть і запишіть в зошити, що втратили і що отримали батько і син в результаті трагічних подій в Акуловій бухті.

3. Перевірте себе. Перейдіть за покликаннями та пограйте в ігри: Гра 1, Гра 2, Гра 3


Урок 27. Утвердження сімейних цінностей в оповіданні  Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Сенс назви та проблематика оповідання 

1. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання

 
 
  
  
2. Перейдіть за покликанням і перевірте себе 
3. Підбиваємо підсумки. Заповніть пантбук
4. Пройдіть тестування в Клас румі
 

Урок 28. ПЧ № 2  А. Нанетті «Мій дідусь був черешнею»

Урок 29. РМ (п) Висловлювання власного ставлення до проблем, порушених у творах  (написання есе за прочитаними творами)

 

Урок 30. Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). Вивчити напамять

1. Поновіть знайомство з Р.Кіплінгом. Перейдіть за покликанням і ознайомтеся з біографією автора

2. Знайомимося з текстом вірша. Читаємо твір за підручником і слухаємо медіатекст 

3. Подивіться експрес-урок з аналізом твору 

4. Роздивіться картки


  

 

  

 

5. Підбиваємо підсумки



 

Урок 31. Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син). 

  1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок

  2. Читання балади с. 133-135, прослуховуємо аудіокнигу

  3. Запишіть в зошити конспект, доповнивши речення.

Жанр твору "Балада про Схід Захід"- ______________ .

Головні герої твору- ___________________________.

У вірші "Балада про Захід і Схід" використаний прийом ______________ .

Конфлікт у творі Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід» стався через ___________

_____________________________ . 

Камаль Полковничому сину на знак примирення пропонує ___________________.


Зустріч двох воїнів (за твором Р.Кіплінга «Балада про Схід і Захід») закінчується __

_______________________ . 

Р. Кіплінг у «Баладі про Схід і Захід» закликає до ___________________________ .

Камаль із твору Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід» порівняв себе і полковничого сина з __________________________.

4. Перевірте свої знання

 

Урок 32. Контрольна робота № 3  з теми «Духовне випробування людини» (тести, відповіді на запитання)

Перейдіть за покликанням і виконайте контрольну роботу. 

Додаткове завдання: написати міні твір на тему:  Напишіть листа другові з іншої країні про необхідність миру на Землі (на матеріалі «Балади про Схід і Захід» Р.Кіплінга).





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу