Зарубіжка: 7 клас (І семестр)
Покликання на підручник: "Зарубіжна література. 7 клас" авторського колективу під керівництвом Ольги Ніколенко
Покликання на платформу до підручника "Плейтен"
Урок 1. Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів. Видатні українські перекладачі.
Теорія літератури (ТЛ) Поглиблення понять: оригінал і переклад.
Література і культура (ЛК) Значення художнього перекладу для розвитку культури, дружніх взаємин між країнами та народами.
Україна і світ (УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької школи.
1. Ознайомтеся з мультимедійною презентацією
2. Роздивіться картки (Авторка Г. Дорох)
3. Тепер те саме дуже коротко: роздивіться Відеоурок (Авторка Н.Гиренко)
4. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням і пограйте в гру
Запишіть в зошиті своїми словами визначення: оригінал, переклад, переспів та прізвища письменників-перекладачів
Додатково (за бажанням) Відеоурок
Урок 2. Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади.
(ТЛ) Балада (фольклорна і літературна). Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.
(ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). Національні герої та символи в баладах.
(УС) Українські перекладачі зарубіжних балад. Українські народні й літературні балади.
1. Балада як жанр фольклору та літератури. Ознайомтеся з експрес-уроком, відеопрезентацією та матеріалами на картках
Подивіться експрес-урок (до 2.20 хв.)
Домашнє завдання: складіть хмарку слів з прізвищ авторів балад (за ст. 29 підручника). З цією метою скористайтеся сервісом WordArt
Урок 3. «Король Лір і його дочки». Сюжет випробування. Король Лір як вічний образ.
1. Ознайомтеся з карткою
Літературні балади
Уроки 4-5. Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності.
(ТЛ) Балада літературна. Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.
(ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). Національні герої та символи в баладах.
3. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок
4. Перейдіть за покликанням і послухайте баладу. Одночасно слідкуйте за підручником
5. Працюємо над аналізом змісту твору
6. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію. Запишіть свої враження про цей твір
7. Перевіряємо знання: Гра 1, Гра 2, Гра 3
Додатково (за бажанням): експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=pIePJLAAhqo&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=5
Лицарство в літературі
Урок 6. Вальтер Скотт (1771–1832) – засновник історичного роману. «Айвенго». Історія і художній вимисел у романі (2–3 розділи за вибором учителя).
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман).
(УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману
Образи лицарів і «благородних розбійників» оспівані не тільки в легендах, баладах та народних переказах, а й у творах багатьох письменників, зокрема в історичному романі Вальтера Скотта «Айвенго», із творчістю якого ми познайомимося на сьогоднішньому уроці. Цей твір — нове слово у світовій літературі, перший історичний роман, до того ж найвищого ґатунку — із багатьма цікавими сюжетними лініями, інтригами, пригодами, поєдинками, із яскраво виписаними художніми образами.
1. Знайомимось з життям і творчістю Вальтера Скотта.
Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок
2. Пригадаймо, про що йшлося в першій частині уроку
Життя і творчість письменника https://www.youtube.com/watch?v=mf7kgScSua0
Історія і художній вимисел (експрес-урок) https://www.youtube.com/watch?v=xSjS3CSWku4&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=9
Урок 7. Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.
Зіставлення літературного твору із його втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, ілюстрації та ін.)
1. Повторюємо вивчений на попередньому уроці матеріал. Хто такі лицарі? Роздивляємося картки і формулюємо відповіді на запитання (Авторка З. Гаркуша)
3. Ознайомтеся з картками, виконайте завдання
Урок 15. Зіткнення справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі
(ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго).
1. Роздивіться картки (Автор Н.М.Сирова), пригадайте зміст роману "Айвенго"
Доброзичливість, заздрісність, грубість, щирість, відкритість, чесність, вседозволеність, намагання загарбати якнайбільше земель, мужність, насильство, благородство.
Отже,
Перед читачем роману «Айвенго» постає сувора доба раннього Середньовіччя з її звичаями, певними вчинками людей, з їхнім розумінням тих чи інших надій. Конфлікт у романі відбувається між добром і злом, честю і підлістю. І кожне нове покоління читачів, відкриваючи заповітні сторінки, знову й знову ставить себе на місце добрих і справедливих героїв, відкидаючи зло і брехню, розуміючи, що не можна втрачати свою гідність, за будь-яких обставин треба залишатися людиною достойною.
Домашнє завдання: знати зміст розділів XXXVII-XLIV, підготувати розповідь про Ровену і Ребекку
Урок 16. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Ідея віротерпимості в романі. Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі
(ЕК) Порівняння образів персонажів (леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).
1. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок
2. Роздивіться презентацію в Гугл класі. Складіть сенкани до образів Ровени та Ребекки за схемою на картці
3. Прочитайте ключові запитання до аналізу твору та відповіді на них:
Які соціальні прошарки представлені в романі?
(вища королівська верхівка — принц Джон, Річард I;
лицарі — Айвенго, Бpiaн де Буагильбер, Mopic де Бpaci, Фрон де Беф та ін;
духовенство — пpiop Еймер, монахи з різних абатств;
англосаксонські феодали — Седрік, Аттельстан, леді Ровена та ін.; селяни - Гурт, Вамба та ін.; городяни; вільні йомени та ін..
Фактично тут представлена вся Англія ХІІ ст.).
- Назвіть основні конфлікти епохи відображені у творі?
(Національний: сакси-нормани, ставлення до євреїв норманів; політичний6 Річард – принц Джон; соціальний закріпачені селяни – феодали).
- Які традиції та звичаї епохи знайшли відображення в романі «Айвенго»?
(Лицарські турніри, королівські прийоми, укладання шлюбів з політичних причин, союз між церквою та владою тощо.)
Які ще засоби допомагають створити історичний колорит в романі?
(За допомогою лексичних засобів: архаїзмів, історизмів; детальних описів вбрання, помешкання героїв, їх побут, звичаїв, традицій).
- Які національні та релігійні суперечності висвітлює автор?
(Вальтер Скотт показав зневагу християн-європейців до єврейського народу, до юдейської віри, до мусульман. У висвітленні цих конфліктів автор виступає як гуманіст, утверджуючи право кожного народу й кожної віри на існування.)
4. Повторюємо вивчений матеріал:
Встановіть послідовність подій роману і запишіть правильний порядок в зошити
1. Лицарський турнір в Ешбі.
2. У тій мальовничій місцевості веселої Англії…
3. Айвенго захищає Ребекку від страшної кари.
4. Вечеря непроханих гостей у Седріка Ротервудського.
5.Викрадення Ребекки Буагільбером.
6. Сакси у полоні Фрон де Бефа.
5. Виконайте тестування (в Гугл класі)
Урок 17. РМ (у) Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір
Друга світова війна у європейській поезії.
Урок 18. К.І. Галчинський «Лист з полону», Пісня про солдатів Вестерплятте».
1. Біографія Константи Ільдефонса Галчинського. Перейдіть за покликанням і послухайте
2. Подивіться дистанційний урок і запишіть в зошити 5 фактів з біографії письменника, які вас найбільше вразили
3. Прослухайте
«Пісня про солдатів Вестерплятте» Константи Ільдефонс Галчинський.
Послухайте цей вірш польською мовою, порівняйте з перекладом
Прочитайте вірш
Запишіть в зошитах аналіз (за хмарками слів Т. Макаренко)
Тема:
Тема: розповідь про героїчний опір захисників з Вестерплятте.
Ідея: возвеличення солдатського подвигу захисників від загарбників.
Основна думка: захист своєї землі – святий обов’язок кожного громадянина.
4. Прослухайте
Вірш «Лист із полону» Константи Ільдефонс Галчинський
5. Домашнє задання: самостійно записати аналіз вірша "Лист із полону".
Урок 19. А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». І. Вайсґлас («Круки»). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.
1. Перегляньте відео про сторінки життя письменника та прослухайте поезію.
https://www.youtube.com/watch?v=7CqOnnCC-Do
2. Роздивіться й проаналізуйте картки
Тема: розповідь про назву концтабору Бухенвальд та гіркі спомини про його страждання та трагедію.
Ідея: засудження злочинів фашизму.
Основна думка: пам’ятати про минулі жахи війни, щоб застерегти людство від подібних трагедій.
4. Читати роман Джона Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі"
Урок 20. Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей ідорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.
(ТЛ) Початкові поняття про художній час, художній простір.
1. Біографія Джона Бойна https://dovidka.biz.ua/dzhon-boyn-biohrafiya-ta-tsikavi-fakty/
2. Аудіокнига "Хлопчик у смугастій піжамі" https://youtu.be/RcAko81RrYw
3. Перейдіть за покликанням і подивіться буктрейлер
4. Розгляньте картки (авторка Тетяна Жук)
Жанр: повість
Тема: зображення нацистського світу очима дитини;
Ідея: кожна людина має однакову цінність.
Проблеми, які порушує Джон Бойн у романі: нацизму, антисемітизму, рівності та людських прав.
6. Перевірте себе: перейдіть за покликанням і виконайте вправу
7. Домашнє завдання: зробіть характеристику образів Бруна і Шмуля.
Урок 21. Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.
1. Ті учні та учениці, які ще не прочитали твір, можуть скористатися аудіо книгою (коротко про сюжет, 13 хв.)
2. Роздивіться презентацію-огляд роману "Хлопчик у смугастій піжамі"
3. Ознайомтеся з картками і заповніть їх
5. Запишіть в зошити визначення: нацизм, геноцид, голокост
Урок 22. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.
1. Подивіться буктрейлер до роману "Хлопчик в смугастій піжамі"
2. Роздивіться картки (автор С. Кусочкіна), пригадайте вивчене на попередніх уроках
4. Висновки:
1.У своєму творі Джон Бойн порушує найболючіші проблеми ХХ століття: нацизму, антисемітизму, рівності та людських прав.
2 Не оминає він і проблему виховання.
3.Автор розмірковує над тим, що змушує добру, щиру дитину вирости безжальним тираном, який ладен знищувати тисячі людей заради кар'єри.
5. Завдання
Продовжте речення:
- Тема війни для мене..
- Хлопчик Бруно після першого знайомства здається мені..
- Думаю, що роман носить назву «Хлопчик у смугастій піжамі» тому, що ...
Підготуватися до контрольної роботи.
Урок 23. ПЧ № 1 Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі. Біблійні мотиви
Урок 24. Контрольна робота № 2 з теми «Історичне минуле в літературі». Твір-роздум за вивченими текстами
Духовне випробування людини
Урок 25. Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми. ТЛ Поглиблення поняття про оповідання
1. Знайомство з письменником. Перейдіть за покликанням і подивіться коротке відео
2. Аудіокнига (повний текст)3. Ознайомтеся з аналізом твору, випишіть тему, ідею, героїв оповідання
Урок 26. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.
1. Роздивіться і проаналізуйте картки, виконайте на них завдання
3. Перевірте себе. Перейдіть за покликаннями та пограйте в ігри: Гра 1, Гра 2, Гра 3
Урок 27. Утвердження сімейних цінностей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Сенс назви та проблематика оповідання
1. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання
Урок 28. ПЧ № 2 А. Нанетті «Мій дідусь був черешнею»
Урок 29. РМ (п) Висловлювання власного ставлення до проблем, порушених у творах (написання есе за прочитаними творами)
Урок 30. Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). Вивчити напам’ять
1. Поновіть знайомство з Р.Кіплінгом. Перейдіть за покликанням і ознайомтеся з біографією автора
2. Знайомимося з текстом вірша. Читаємо твір за підручником і слухаємо медіатекст
3. Подивіться експрес-урок з аналізом твору
4. Роздивіться картки
5. Підбиваємо підсумки
Урок 31. Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).
Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок
Читання балади с. 133-135, прослуховуємо аудіокнигу
Запишіть в зошити конспект, доповнивши речення.
Жанр твору "Балада про Схід Захід"- ______________ .
Головні герої твору- ___________________________.
У вірші "Балада про Захід і Схід" використаний прийом ______________ .
Конфлікт у творі Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід» стався через ___________
_____________________________ .
Камаль Полковничому сину на знак примирення пропонує ___________________.
Зустріч двох воїнів (за твором Р.Кіплінга «Балада про Схід і Захід») закінчується __
_______________________ .
Р. Кіплінг у «Баладі про Схід і Захід» закликає до ___________________________ .
Камаль із твору Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід» порівняв себе і полковничого сина з __________________________.
4. Перевірте свої знання
Урок 32. Контрольна робота № 3 з теми «Духовне випробування людини» (тести, відповіді на запитання)
Перейдіть за покликанням і виконайте контрольну роботу.
Додаткове завдання: написати міні твір на тему: Напишіть листа другові з іншої країні про необхідність миру на Землі (на матеріалі «Балади про Схід і Захід» Р.Кіплінга).
Коментарі
Дописати коментар