Зарубіжка: 9 клас (І семестр)

Покликання на підручник "Зарубіжна література 9 клас" Автор: Ю.І. Ковбасенко



Урок 1. Літературні жанри та стилі. Повторення вивченого у 8 класі
1. Ознайомтеся з матеріалом 

2. Подивіться відео (автор: Наталія Гиренко). Запишіть у зошити, що нового ви дізналися з нього


3. Перейдіть за посиланням та перевірте свої знання 
4. Роздивіться інтелектуальну карту. Дізнайтеся про авторів та твори, які будемо вивчати у 9 класі


Урок 2. Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців

1. Перейдіть за покликанням і перевірте засвоєне на минулому уроці 

Перейдіть за покликанням і перевірте засвоєне на минулому уроці

2. Осмислюючи вивчене на перших двох уроках, напишіть есе на тему: "Чи потрібно критично мислити? Чому?"

 

Просвітництво

Урок 3. Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)

1. Подивіться відео за посиланням 

2. Роздивіться картки (автор Галина Дорох)

3. Короткий конспект матеріалу (Авторка А. Химинець)
 
4. Спираючись на розглянуті картки та підручник (ст. 6-10), заповніть літературне гроно "Епоха Просвітництва"




Урок 4. Джонатан Свіфт. "Мандри Лемюеля Гуллівера"
Історія написання твору.
1. Роздивіться ментальну карту "Джонатан Свіфт" (автор І.Мороз)


2. Перейдіть за покликанням і подивіться навчальне відео 
3. Запишіть в зошитах, чому, на вашу думку, Дж. Свіфта назвали "прибічником звільнення людства"
4. Прочитайте І частину роману "Мандри Гуллівера" (на початку теми є покликання на фільм)

Урок 5. Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера...»

1. Натисніть на покликання і подивіться відеопрезентацію. Випишіть з нього тему та ідею роману "Мандри Гуллівера"  

2. Роман «Мандри Лемюеля Гуллівера» складається з чотирьох частин. У кожній зображено певний суспільний устрій, взаємини людини і держави. Через образи мешканців вигаданих країн Свіфт розкритикував сучасне йому суспільно-політичне життя та моральні цінності з позицій Просвітництва. Розгляньмо на прикладі першої частини твору, що саме не задовольняло письменника в суспільному устрої. З’ясуймо, які просвітницькі ідеї та ідеали він утверджував, зображуючи країну ліліпутів.

3. Роздивіться картку, проаналізуйте різні аспекти життя у Ліліпутії. 


4. Дайте відповідь на запитання:

5. Підбиваємо підсумки:

1. Які проблеми підняв Свіфт, детально зображуючи різні сфери суспільного життя Ліліпутії?

2. Англійський літературознавець Генрі Морлі висловив припущення, що назву «ліліпут» (Lilliput) Свіфт утворив від двох коренів: lille (little) — «маленький» та put від латинського

слова putidus («зіпсований»). Отже, ліліпут — це «маленька зіпсована людина». Як ви гадаєте, чому письменник обрав таку назву для своїх героїв? Яку думку намагався донести за її допомогою?

3. Вигадане Свіфтом слово увійшло до словників багатьох мов. Що воно означає в сучасній українській мові? Чи має це слово негативне забарвлення?

4. Свіфт зробив мешканців Ліліпутії крихітними. Таким чином Свіфт зробив смішним ліліпутського імператора з його претензіями на світове панування, підкреслив нікчемність міністрів та вельмож. Через малий розмір виразнішими стали їхня жорстокість, підступність та зажерливість, характерні й для справжніх, «великих» міністрів та імператорів.

5. У романі «Мандри Лемюеля Гуллівера» Свіфт гнівно викриває суперечності й недуги англійського суспільства, особисті та вади людей. Але завдання письменника — не тільки засуджувати, а ще й утвердити високі ідеї, які він сповідував як просвітник.

По-перше, це ідея про великі можливості людини, її здатність досліджувати і змінювати світ, долати складні обставини, керуючись розумом. Гуллівер завжди перемагає складнощі, а ліліпути підкорюють велетня, виявивши сміливість, цікавість, наполегливість та вигадливість. По-друге, зображуючи придворні інтриги, жорстку зовнішню політику імператора, Свіфт показав згубний вплив насильства, зла на особистість і суспільство. Нарешті, письменник приділив значну увагу проблемі освіти в Ліліпутії, що свідчить про велике значення для нього освіти як запоруки суспільного добробуту й особистого щастя. А це одна з головних ідей Просвітництва.

Урок 6. Образ Гуллівера як утілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера...»

1. Перше враження про Гуллівера. Створіть літературне гроно, у центрі якого постать Гуллівера. Вона виконана у сервісі для розробки коміксів і дуже хитка, тому що більше про цього героя будемо говорити на цьому уроці

2. Характеристика героя. За цитатами з роману визначте риси вдачі Гуллівера




3. Перевірте себе. Подивіться за покликанням відео, доповніть характеристику героя

4. Пограйте у літературну гру "Хрестики-нулики": знайдіть риси характеру Гуллівера.

5. Підбиваємо підсумки:

Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер – звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.


Урок 7. РЗМ №1. Характеристика образу Лемюеля Гуллівера з роману Дж. Свіфта

1. Ознайомтеся з приблизним планом характеристики літературного героя

2. Складіть характеристику Гуллівера у вигляді резюме (Автор І. Петровська)


і запишіть її у зошити

АБО

Пропоную характеристику Гуллівера зробити у вигляді скетча

«Скетч» (від англ. «sketch» - начерк, ескіз) – це швидко виконаний від руки малюнок, зазвичай він не вважається завершеною роботою. Скетч може служити різним цілям: він допоможе швидко запам'ятати те, що бачить художник, записати або розвинути ідею з метою подальшого її використання або послужити зручною формою графічної демонстрації картинки, задумки або принципу.

Перед вами два скетча: кулінарний від Olya Suprun та літературний від Наталія Хоменець. Подумайте, що можна було б розповісти про Гуллівера? Формат роботи - аркуш А4 або розгорнутий аркуш зошита.

Якщо ви оберете другий варіант, памятайте, що вам потрібно створити характеристику літературного героя, тобто на запитання картки до уроку все одно потрібно спиратися.

Урок 8. Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера...» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова

1. Виконайте завдання з картки, відповідь запишіть у зошит.


2. Визначте елементи реального життя  та соціальну фантастику, спрямовану на покращення життя людей, наявні в романі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера...».

3. Пригадайте, що таке езопова мова та які засоби комічного вам відомі

4. Визначте різновиди комічного, використані в наведених цитатах.

5. Підбиваємо підсумки уроку
1) Дайте відповіді на запитання:
  • Що мав на меті Дж. Свіфт, застосовуючи у своєму творі різноманітні засоби комічного?
  • Чому письменникові довелося вдаватися до езопової мови?
  • Як реагували на книгу Свіфта його сучасники та як, на вашу думку, маємо реагувати ми?
2) Роздивіться паспорт твору. Запишіть, яке враження на вас справив цей твір. Чи хотіли б ви прочитати інші частини роману? Чому?


Урок 9. Йоганн Вольфґанґ Ґете «Вільшаний король». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»

1. Роздивіться картку. Подумайте, які факти біографії у ній відобразилися.


2. Роздивіться ментальну карту "Лірика Й.В.Гете" (автор І.Мороз)

3. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок 

4. Прочитайте за підручником баладу "Вільшаний король"

5. Подивіться мультфільм за баладою Гете німецькою мовою. Як ви вважаєте, чи вдалося авторам мультфільму передати атмосферу цього твору?

6. Роздивіться картку учительки Таїсії Ткачук 

7. Дайте відповіді на завдання карток (автор Валентина Свинар)


8. Перевіряємо вивчений матеріал. Перейдіть за покликанням і пограйте у гру


Урок 10. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й. В. Ґете. Нове розуміння природи в ліриці поета. 

1. Подивіться відеоурок за покликанням

2. Послухайте вірш

3. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання у них.

4. Завдання за бажанням: роздивіться картку (автор Ірина Лебедюк), спробуйте за допомогою емоджі записати цей вірш у зошиті (намалювати емоджі) або у телефоні 
5. Перевіряємо отримані знання: перейдіть за покликанням і дайте відповіді на запитання


Урок 11. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометей» Й. В. Ґете. Образ Прометея
1. Пригадайте твори, головним героєм яких виступає титан Прометей
2. Прочитайте за підручником вірш Й.В.Гете "Прометей"
3. Щоб краще зрозуміти твір, перейдіть за покликанням і подивіться відеопрезентацію (з 1 хв. 24 сек.)
4. Запишіть у зошити паспорт твору. При роботі спирайтеся на презентаці, яку роздивлялися, та картку (автор Валентина Свинар),  підтвердіть цитатами риси Прометея
5. Підсумок роботи: заповнення наступної картки

Урок 12. Просвітницька ідея об'єднання людства в оді «До радості» Йоганна Крістофа Фрідріха Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. Виразне читання напам'ять
1. Пригадайте, коли ви уперше познайомилися з творчістю Ф.Шиллера. Роздивіться картку. Зробіть висновки: що нового ви дізналися про Ф.Шиллера

2. Ознайомтеся з інтелект-картою (автор Ірина Мороз).
3. Ознайомтеся з картками. Виконайте завдання на них
 
4. Прочитайте за підручником "Оду до радості " Ф.Шиллера. Ознайомтеся з паспортом цього тексту
5. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок 1 та відеоурок 2 
6. Зверніться до тексту твору і визначіть, які загальнолюдські цінності прославляє Ф.Шиллер (див. картку нижче)
7. Ода Ф.Шиллера "До радості" стала Гімном Євросоюзу. Ознайомтеся з історією створення Гімну
8. "Спіймайте" помилку у 12-ти твердженнях. Правильні відповіді запишіть у зошити
 

Урок 13. Позакласне читання

Урок 14. Контрольна робота № 1 за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж. Свіфта, Й. В. Ґете, Ф. Шиллера»

 Романтизм

 Урок 15. Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах

1. Роздивіться відео за покликанням. Складіть його план.
2. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням і перевірте вивчений матеріал

Урок 16-17. Генріх Гейне «Книга пісень» («Не знаю, що стало зо мною ...»). Специфіка німецького романтизму у творчості Г. Гейне

 
1. Біографія Г.Гейне
2. Аналіз збірки "Книга пісень"
3. Аудіо вірш "Не знаю, що стало зо мною..."

 

Урок 18. «Книга пісень» Г. Гейне («На півночі кедр одинокий...», «Коли розлучаються двоє...»): особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам'ять

1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе.
2. Аудіо вірш "На півночі кедр одинокий"
3. Аудіо вірш "Коли розлучаються двоє..."
4. Подивіться відео і заповніть картки (авторка В. Свинар) Аналіз поезій Г.Гейне

5. Перевірте себе: виконайте завдання на визначення засобів художньої виразності в поезія Г.Гейне
6. Відео вірш "Чому троянди мов неживі..." (домашнє завдання: створити відео вірш за одним із вивчених творів)
7. Перейдіть за покликанням і виконайте тест
Кейс навчальних матеріалів за покликанням

Урок № 19 - 20. Джордж Ноел Гордон Байрон: портрет на тлі доби. Протиставлення  мрії й дійсності в ліриці Дж. Байрона. Ідейно-художні особливості вірша «Хотів би жити знов у горах...». Біблійні мотиви у вірші Дж. Байрона «Мій дух як ніч...»
1. Перейдіть за покликанням та подивіться фільм, у якому розповідається про Дж.Байрона, або прочитайте за підручником ст. 61-63
2. Додатковий матеріал ви знайдете на картках:

 3. Скористайтеся визначенням на ст. 62 підручника, схемою, хмаркою слів і запишіть в зошити визначення "Байронічний герой"
4. Значення творчості Байрона:
5. Аналіз вірша "Хотів би жити знов у горах". Прослухайте вірш за покликанням. 6. Прочитайте вірш на ст. 63-64 та аналіз до нього. 
6. Подивіться відеоурок від ВШО з аналізом цього твору
7. Запишіть тему та ідею твору.

8. Аналіз вірша "Мій дух, як ніч". Прочитайте вірш Байрона на ст. 65, або прослухайте
Подивіться відео або прочитайте аналіз вірша на ст. 65-66 підручника
9. Дайте у зошитах відповідь на запитання:
Чи можна назвати ліричного героя вірша байронічним героєм?

Урок № 21-22. Джордж Ноел Гордон Байрон. Українська тема в поемі Дж. Байрона «Мазепа». Поєднання історичної правди і романтичного міфу у творі. Особливості композиції та сюжету поеми Дж. Байрона «Мазепа». Образ головного героя в поемі Дж. Байрона «Мазепа». Утілення  в образі Мазепи рис байронічного героя
1. Однією з найпомітніших постатей в українській історії був гетьман Іван Мазепа — блискуче освічений ерудит, поліглот, інтелектуал, самобутній поет, досвідчений дипломат і талановитий керівник. Не дивно, що така особистість приваблювала і продовжує приваблювати багатьох митців. До постаті гетьмана звертався 1 Дж. Байрон. 1818 року він створив поему «Мазепа».
2. Подивіться презентацію про гетьмана Мазепу:
Відео 1 (7 хв.) 
3. Послухайте скорочену версію поеми Дж. Байрона "Мазепа"
4. Подивіться презентацію про поему Дж. Байрона "Мазепа" (Авторка Адріана Химинець)    Відео 2 (6 хв.)
5.  Опрацюйте картки (автор О.Залізницька)
 
 
6. Подивіться відео урок. Що нового ви дізналися з цього відео уроку? Запишіть у зошити.
7. Виконайте завдання, запропоновані на картках (автор О.Залізницька).
  
 
8. Перейдіть за посиланням і виконайте тестування

Урок 23. Позакласне читання за творчістю Дж. Ґ. Н. Байрона

Урок 24. Контрольна робота № 2 за темою «Романтизм: творчість Г. Гейне, Дж. Ґ. Н. Байрона»


Урок 25. Ш.Бронте "Джен Ейр". Біографія письменниці
Читати текст онлайн за посиланням
Дивитися фільм українською
Коротко по Шарлотту Бронте за посиланням

 Короткий переказ змісту роману за посиланням

Урок 26. "Джен Ейр". Історія сироти на тлі англійського суспільства того часу


Для кращого розуміння образу Джен Ейр перейдіть за покликанням і подивіться відео
Підбиваємо підсумки. Перейдіть за покликанням і перевірте себе.

Урок 27. "Джен Ейр". Романтичні мрії та сувора реальність

Перейдіть за покликанням і перевірте себе: визначте послідовність подій у романі.

Перейдіть за покликанням і визначте, кому належать ці слова
 

Урок 28. "Джен Ейр". Тема кохання

Урок 29. "Джен Ейр". Достовірність зображення середовища 

Перейдіть за покликанням і розподіліть мешканців та гостей маєтків з роману

Домашнє завдання: виконати тестування
 

Урок 30. ПЧ Тема кохання у романі Дж. Остін "Гордість і упередження"

 Читати роман

Подивитися фільм українською 

Урок 31. РЗМ Заповніть резюме Джен Ейр від імені самої героїні 


 Або: від імені Джен Ейр складіть "Вірш про мене"



Урок 32. ТКР № 3. Контрольний твір на одну з даних тем






































Коментарі

Популярні дописи з цього блогу