Зарубіжка: 5 клас (І семестр)
Підручник "Зарубіжна література. 5 клас" авторського колективу під керівництвом Ольги Ніколенко
ВСТУП
Роль книжки в третьому тисячолітті (1 година)
Урок 1. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки
ТЛ: зарубіжна література, медіатекст
1. Знайомство з вчителькою
Для вдалої роботи нам ОБОВ’ЯЗКОВО потрібний зошит у лінію на 12-18 аркушів.
Підписуємо його за зразком:
Зошит
із зарубіжної літератури
учня (учениці) 5 - А класу
Гімназії № 7 НМР
(прізвище, ім’я у родовому відмінку)
2. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості
3. Домашнє завдання: Знайдіть 5 прислів’їв про книгу, випишіть їх у зошит, сфотографуйте, прикріпіть до завдання і надішліть для перевірки
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (8 годин)
Урок 2. Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.
ТЛ: фольклор, народна казка, різновиди народних казок
1. Прочитайте статтю підручника (ст. 13-17)
2. Подивіться відеопрезентацію, запишіть в зошити види казок.
3. Зберіть "артефакти" для віртуального музею народних казок.
4. Перевірте сбе за допомогою гри
5. Запишіть відео на тему: "Якби я був/була автором/авторкою казки, що б змінив/змінила?"
Урок 3. Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик - Персик».
1. Прочитайте за підручником ст. 20-21 і назвіть 3 факта про Японію, які вас найбільше вразили.
2. Прочитайте текст японської народної казки "Момотаро, або Хлопчик-персик" (або перейдіть за покликанням і прослухайте казку, слідкуючи за підручником)
3. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
4. Аналізуємо казку. Роздивіться картки
5. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
Урок 4. Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.
ТЛ: національний колорит.
1. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням і пригадайте послідовність подій в казці
2. Продовжуємо аналізувати японську народну казку "Момотаро, або Хлопчик-персик"
5. Виконайте завдання 7 або 8 (на вибор, ст. 27) з нашого підручника. Зробіть одну або декілька ілюстрацій до відповіді.
Урок 5. Брати Ґрімм — відомі збирачі німецьких народних казок, значення їх діяльності у збереженні фольклору. Збірка «Казки для дітей і родини». «Пані Метелиця». Персонажі казки як носії моральних цінностей.
1. Розв'яжіть ребуси і назвіть казки братів Ґрімм. Які з них ви читали? З якими хотіли б познайомитися?
2. Знайомство з німецькими збирачами фольклору Якобом і Вільгельмом Ґрімм (ст. 29-31 підручника)
3. Читаємо казку за підручником або слухаємо, перейшовши за покликанням.
4. Перевірте себе, перейшовши за покликанням
5. Складаємо план казки
Урок 6. Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.
1. Перевірте, наскільки уважно ви читали казку минулого уроку. Перейдіть за покликанням, щоб встановити послідовність подій у творі.
2. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
3. Аналізуємо казку. Дайте відповіді на запитання підручника (ст. 38-39, 1-4)
4. Підбиваємо підсумки уроку
5. Виконайте завдання фотоквеста
Урок 7. Брати Грімм «Пані Метелиця». Складання порівняльної характеристики образів Пасербиці та Рідної доньки.
ТЛ.: антитеза, мандрівний сюжет
1. Складіть пазли і перекажіть епізоди, які ви побачили на картинках: пазли 1, пазли 2
2. Запишіть в зошитах тему уроку і визначення:
Антитеза – протиставлення двох понять у літературі, контрастних явищ, образів.
Поясніть, чи є у казці "Пані Метелиця" антитеза.
3. Робота з табличкою
І завдання
Визначте риси характеру пасербиці, які розкриваються через її вчинки.
ІІ задання
Визначте, як діє удовина дочка, коли стикається з перешкодами
Вчинки |
Пасербиця |
Удовина дочка |
Відношення до хатньої роботи |
|
|
Потрапляння у чарівний світ пані Метелиці |
|
|
Ставлення до печі |
|
|
Ставлення до яблуні |
|
|
Відношення до роботи, яку загадала пані Метелиця |
|
|
4. Заповніть в зошитах ментальну карту про одну з героїнь (запишіть в центрі, про кого з героїнь ви будете заповнювати карту (Авторка Л. Таболіна))
5. Якщо у вас виникають труднощі, можна скористатися словничком:
лінива, брутальна, гарна, добра, милосердна, чемна, доброзичлива, роботяща, зла, ледача, груба, жорстока, працьовита, скромна, лагідна, усе робить тільки для себе, егоїстка, «холодне» серце, готова допомогти іншим, альтруїстка, жадібна, зла, корислива, привітна, люб’язна, добра, чуйна, «гаряче серце», працьовита, скромна, лагідна.
Чи всі слова вам знайомі? Знайдіть лексичне значення незнайомих слів, випишіть їх нижче заповненої ментальної карти.
6. Перейдіть за покликанням і перевірте, які моральні якості утверджуються в казці "Пані Метелиця".
7. Перевірте свої відчуття після уроку
Урок 8. ГР 1. УВ Брати Грімм «Пані Метелиця». Переказ уривку з казки «Пані Метелиця» від імені персонажів твору
1. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням і виконайте завдання
2. Виконайте завдання. Назвіть господарів цих речей
3. Перекажіть події казки від імені одного з персонажів. Перейдіть за покликанням і оберіть персонажа.
4. Що я відчуваю в кінці уроку?
5. Домашнє завдання:
Прочитайте ТУТ або прослухайте ТУТ китайську народну казку "Пензлик Маляна".
Урок 9. ПЧ № 1 Китайська народна казка «Пензлик Маляна»
1. Знайомство з традиціями Китаю і китайською народною казкою "Пензлик Маляна"
2. Розташуйте ілюстрації до казки в правильному порядку. Демонстрація власних ілюстрацій. Пригадайте, що і в якому порядку малював хлопчик
3. Перевірте, чи уважно ви читали казку. Перейдіть за покликанням і зіграйте в гру
4. Схарактеризуйте головного героя казки - Маляна
5. Перевірте себе. Дайте відповіді на запитання вікторини
6. Дайте відповіді на завдання фотоквеста
Урок 10. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 1 за темами «Вступ», «Скарбниця народних казок» Різнорівневі завдання
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (17 годин)
Урок 11. Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.
ТЛ Літературна казка, оригінал і переклад. УС Розвиток літературної казки в Україні.
1. Прочитайте текст підручника (ст. 41-44)
2. Роздивіться картки
3. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
4. Заповніть картку
Урок 12. Ганс-Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору.
1. Прочитати за підручником біографію Г.-К. Андрсена (ст. 47 - 49)
2. Робота з криголамом. Перші враження від прочитаної вдома казки
3. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
4. Перевірте себе: правильно розташуйте історії, які складають казку "Снігова королева".
5. Виконайте завдання фотоквеста
Урок 13. Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Знайомство зі змістом твору. Боротьба добра і зла в казці.
ЛК: Національні особливості казок Г.-К. Андерсена.
1. Згадайте інформацію про Ганса-Крістіана Андерсена. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
3. Виразне коментоване читання казки «Снігова Королева» ланцюжком (І та II розділи казки)
4. Роздивіться картку і скажіть, з яким із елементів сюжету ми ознайомилися
5. Дайте відповіді на запитання:
6. Перейдіть за покликанням і дайте відповіді на запитання.
7. Складіть сенкан до образу Герди, спираючись на вимоги до створення такого вірша:
Урок 14. Г.-К. Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності.
ТЛ: Поглиблення поняття сюжет.
1. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання
2. Народна мудрість також цінує мудрість, люди склали багато прислів'їв про дружбу. Перевірте, чи знайомі ви з ними.
3. Поясніть, що саме протиставлено в цих двох символах. Хто з героїв твору втілює їх у собі. Пригадайте, що такий прийом протиставлення називається антитеза
4. Заповніть картку (авторка В Свинар), складіть характеристику Кая.
Урок 15. Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники.
ТЛ: Тема, ідея художнього твору
1. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання (авторка О. Залізницька)
2. Розгляньте картки
3. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знанняУрок 16. Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Чарівний світ твор
УС: Ілюстрації українських художників до казки «Снігова Королева».
1. Виконайте підсумкові завдання за цією казкою. Кожне завдання 3 бали.
Урок 17. Оскар Вайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки
1. Прочитайте за підручником біографію Оскара Вайльда (ст. 73-74) і випишіть 5 цікавих фактів про письменника.
2. Знайомимося зі змістом твору. Прочитайте казку і складіть до неї сюжетний ланцюжок
3.Аналізуємо казку. Ознайомтеся з картками. Дайте відповіді на запитання
4. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
Урок 18. О. Вайльд «Хлопчик-зірка». Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.
ТЛ: Поглиблене поняття про сюжет твору.
1. Перейдіть за покликанням і перевірте, чи уважно ви прочитали казку.
2. Роздивіться картки і дайте на них відповіді
4. Складіть схему «Життєве коло Хлопчика-зірки»
Урок 19. О. Вайльд «Хлопчик-зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя.
1. Роздивіться картки (авторка Тетяна Лупашко)
Урок 20. Оскар Вайльд. «Хлопчик- Зірка». Шлях Хлопчика- Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя
ЛК: Національні особливості в творі.
1. Роздивіться картки
Урок 21. О. Вайльд «Хлопчик-зірка». Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі.
Урок 22. РЗМ № 2 (письмово). Розгорнута відповідь
на проблемні запитання: «Як розрізнити фальшиві й справжні цінності?» або «Чому Хлопчик-зірка був покараний саме
втратою вроди, а не в інший спосіб?» або "Що таке справжня краса?"
1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок від ВШО
2. Роздивіться картки, зверніть увагу на мовні засоби для оформлення своєї думки.
3. Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань.
Урок 23. Роальд Дал. (1916–1990) «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки.
ТЛ: Казка-повість
1. Прочитайте за підручником інформацію про письменника Роальда Дала. Подумайте, як характеризують автора його слова, винесені в епіграф до розділу підручника: "Немає нічого неможливого!"3. Під час читання знайдіть відповіді на запитання фотоквесту
4. Намалюйте золотий білет на фабрику Віллі Вонка, придумайте емблему фабрики, напишіть на ньому текст запрошення на шоколадну фабрику.
Урок 24. Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети.
ТЛ: Поглиблене поняття про сюжет
25. Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта, щирість і наполегливість головного героя.
ЛК: Ілюстрації до твору
26. Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини.
27. Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці
ТЛ: Риси характеру персонажів.
28. Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.
29. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Мої поради героям казки.
31. ПЧ № 2 Казки народів світу (2-3 за вибором учителя та учнів)
32. Узагальнення знань. Урок-квест «У пошуках казкових скарбів»
Коментарі
Дописати коментар