Зарубіжка: 8 клас (І семестр)
1. Роздивіться інфографіку (Автор Т. Біденко)
2. Перейдіть за посиланням і подивіться відео
3. Створіть стрічку часу тривалістю до XVІІІ ст., спирачись на надану нижче картку
Завдання за бажанням: Складіть хмарку слів з прізвищ письменників однієї з літературних епох.
Word Art, Word It Out, WordClouds)
Урок 3. Загальнокультурне значення священних книг народів світу. Веди як пам'ятка індоєвропейської словесності ІІ - І тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед
1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
3. Подивіться відео. Порівняйте інформацію на картках з інформацією у відео. Що нового ви дізналися?
Урок 5. Біблія.
Старий Заповіт. Міфи «Створення світу», «Каїн і Авель». Морально-філософський
зміст біблійних сюжетів і образів. 10 заповідей.
1. Прочитайт статтю підручника (ст. 14-15). Роздивіться хмарку слів і виконайте завдання до неї
2. Прочитайте уривок зі Старого Заповіту про створення світу. Складіть "Стрічку часу" за прочитаним текстом. Намалюйте символи кожного з днів.
3. Прочитайте легенду про Каїна і Авеля. Дайте відповідь на запитання:
- Які моральні уроки може винести сучасна людина з історії про Каїна і Авеля?
4. Прочитайте 10 заповідей Божих. Запишіть їх.
5. Проаналізуйте матеріал, з яким ви познайомилися на уроці. Дайте відповіді на запитання, обґрунтуйте їх Намалюйте символи
Урок 6. Біблія. Новий
Заповіт. Євангеліє. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.
Притча — короткий
фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру,
орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей
буття.
Які з цих виразів вам відомі?
5. Перевірте себе, зігравши у літературну гру (перейдіть за покликанням)
6. Підбиваємо підсумки: дайте відповідь на запитання
- Біблію називають морально-філософською скарбницею людства. Як ви думаєте, чому?
Урок 8. УРМ Втілення
сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві (література, живопис,
музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).
1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок "Біблійні образи, мотиви й сюжети в європейському мистецтві"
Урок 9. Коран (огляд). Коран — головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані
1. Здавна люди вірили в містичні властивості священних текстів. Недаремно всі релігії прагнуть зафіксувати священні тексти в їх першооснові. Пророк Мухаммед уважав першоосновою Корана Небесну Книгу, передану йому найближчим до Аллаха ангелом Джабраїлом (у Біблії — архангел Гавриїл).
2. Прочитайте за підручником ст. 24-25, знайдіть відповіді на запитання:
Якщо залишився час, подивіться навчальне відео за покликанням3. Зв’язної оповіді в Корані немає, кожна сура є завершеним текстом, тобто вони не мають внутрішньої композиційної єдності, а містять розрізнені проповіді без певного зв’язку. Сури в Корані (крім першої) розміщені за розміром — від найбільшої до найменшої.
6. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
Урок 10. Контрольна
робота з теми «Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело
літератури»
Урок 11. Поняття про античність, її хронологічні
межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку
літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в
античній літературі
1. Роздивіться картки
2. Перейдіть за посиланням і подивіться відеопрезентацію
3. Перевірте себе, перейшовши за посиланням
4. Дайте відповіді на три будь-яких запитання із запропонованих:
1) Що таке антична література?
2) Якими мовами і народами створювалась антична література?
3) Які жанри існували в античній літературі?
4) Коли відбувалося підвищення інтересу до античної літератури?
5) У чому полягає заслуга творів античної літератури?
6) Чому не всі твори античності дійшли до нас?
Урок 12. Давньогрецька міфологія. Основні цикли
давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення
історичних подій у міфах троянського циклу. Аналіз міфів «Троя», «Паріс
викрадає Єлену», «Облога Трої»
Урок 13 - 14. Гомер. «Іліада». Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла».
Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання з теми "Античність. Міфи Троянського циклу"
Роздивіться електронну книгу та виконайте завдання
Урок 15. Образи Ахілла і Гектора. Порівняльна характеристика персонажів. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис
Урок 16. Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей. «Добре вмирати тому...». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. Сапфо. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто...). Звернення у вірші до Афродіти - богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.
1. Роздивіться картки (автори Наталія Сирова та Галина Дорох)
2. Перейдіть за покликанням і подивіться відео
3. Прочитайте текст за посиланням, вірш на ст. 59, 60 підручника і дайте відповідь на запитання: Як поету удалося підняти воїнів, які занепали духом, на бій?
4. Ознайомтесь з матеріалом підручника на ст. 60-61, поезією "Барвношатна владарко, Афродіто...", дайте відповідь на запитання 3 на ст. 62
5. Підсумовуємо вивчене: перейдіть за покликанням, дайте відповіді на запитання
Урок 17. Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми - трагедія і комедія. Есхіл. «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи
1. «Золотою добою» в історії Давньої Греції називають V століття до н.е. Воно пов’язане з уславленими іменами поетів, філософів, політичних діячів, скульпторів, архітекторів. Це був час найвищого піднесення національної самосвідомості. «Бути чи не бути Греції?» - так ставилося питання.
2. Перейдіть за посиланням і подивіться відео про зародження театру в Давній Греції (ютуб-канал Зарубіжна л-ра)
3. Прочитайте за підручником ст. 63-64 (до слів: "Спочатку виконання трагедії...") Що нового ви дізналися з підручника? Про що уже згадувалося у відео?
4. Перейдіть за посиланням та роздивіться інтелект карту (автор О.Сизоненко) (бажано, щоб ви працювали з комп'ютера). Якщо можливості працювати з комп'ютера немає, прочитайте ст. 64-66. Що нового ви дізналися? Чи схожий театр у Давній Греції на сучасний?
5. Подивіться відео про давньогрецького драматурга Есхіла (з 3 хв. 45 сек. до кінця). Випишіть у зошити 5 найцікавіших, на ваш погляд, фактів про Есхіла.
7. Дайте відповідь на запитання 1 (ст. 71) у вигляді літературного грона або хмарки слів (https://wordart.com/)
8. Аналізуємо трагедію "Прометей закутий"
- Поміркуйте, чому Зевс діє у трагедії, як і в міфі, опосередковано?
- Виразно прочитайте перший монолог Прометея. Подумайте, чому Прометей, лише залишившись на самоті, починає говорити. Чи можна ридання Прометея вважати виявом слабкості? Обґрунтуйте.
- Як у монолозі Прометея з прологу підтверджується віра давніх греків у невідворотність долі?
- Чому Прометей не хоче, щоб його бачив будь-хто у стані покараного?
- Доведіть, що, зображуючи протистояння Зевса і Прометея, Есхіл досліджував і сучасні йому проблеми протиборства тиранії та демократії.
- Яке значення у розкритті характеру Прометея мають монологи про допомогу Зевсу і людям? Виразно їх прочитайте. Зіставте з відповідними місцями в міфі. Наскільки Есхіл поглиблює та загострює ситуацію ? Завдяки яким художнім засобам він цього досягає?
9. Запишіть у зошити паспорт трагедії Есхіла "Прометей закутий" (тема, ідея твору, місце та час дії, головні герої, конфлікт, проблеми)
Як ви думаєте, яке значення і вплив на жителів Афін мала трагедія Есхіла «Прометей закутий»? Поміркуйте, чим пояснюється те, що афінянина Есхіла особливо приваблював образ тираноборця Прометея.. У чому полягає нове витлумачення міфу про Прометея Есхілом?
10. Поверніться до відео і запишіть у зошити поняття "вічний образ". Запишіть у зошити відповідь на запитання:
Чому образ Прометея називають вічним?
11. Підводимо підсумки уроку. Роздивіться картку. На які запитання ви можете дати відповіді? Де вам потрібна допомога однокласників?
Виконайте тестування, перейшовши за посиланням. Не забудьте позначити своє ім'я та прізвище. Результати я отримаю у табличку на диску. Щасти!
Урок 18.
Публій Вергілій Марон. «Енеїда». Зв’язок твору з гомерівським епосом,
міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави
1. Прочитайте статтю підручника. Роздивіться кроссенс. Які факти біографії письменника ви упізнали? Про які не йдеться?
Перевірте свої відповіді на кроссенс за біографією Вергілія. 1. Вергілія шанували як сучасники, так і послідовники, він, за задумом Данте, став його провідником Пеклом. 2. Народився в Італії. 3. Після навчання деякий час жив у Мілані.4. Повернувся на малу батьківщину й почав писати "Буколіки". 5. Двічі Вергілія позбавляють маєтків, і тільки після втручання Октавіана повертається на батьківщину. 6. Багато працює, свої роботи присвячує своїм друзям, меценатам та Октавіану. 7. Написав поему "Георгіки". 8. "Енеїда" - вершина творчості Вергілія.
Урок 19. Публій
Вергілій Марон. «Енеїда». Образ Енея та його значення в композиції твору
Перейдіть за посиланням і роздивіться матеріали сайту
Роздивіться картки (автор Н.М.Сирова)
Урок 20. Квінт Горацій Флакк. «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть...»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. Позакласне читання. Тема поета і поезії у світовій літературі.
1. Роздивіться кластер та кроссенс із поясненням щодо життя і творчості Горація.
2. Прочитайте за підручником (ст. 81-82) біографію Горація або подивіться відео, з якого ви дізнаєтесь про життя і творчість Горація, почуєте його вірш та ознайомитесь із аналізом оди "До Мельпомени"
3. Прочитайте за підручником вірш "До Мельпомени"
4. Після навчального відео вам буде легко заповнити у зошитах наступні форми:
5. З відео ви дізналися, як вірш Горація був увічнений у літературі. Роздивіться наступні картки і дайте відповідь на запитання:
Як поезія Горація вплинула на творчість Т.Шевченка та М.Рильського?
Урок 21. Публій Овідій Назон. «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)).
Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми
«Метаморфози». Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною
у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна
ідея твору. Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у
«Скорботних елегіях» Овідія. Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як
провідна ідея твору. Вплив античності на розвиток світової літератури й
культури
Урок 22.
Позакласне читання. Овідій «Метаморфози» («Потоп», «Філемон та Бавкіда»)
Урок 23.
Контрольна робота за розділом «Античність» (твір)
1. Роздивіться картки, виконайте завдання
Урок 25. Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701-762 рр.). «Печаль на яшмовому ґанку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя). Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя
Урок 26. Ду Фу
(712-770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі
описую почуття» (1-2 за вибором учителя). Зв'язок поезії Ду Фу з історичною
реальністю. Вплив конфуціанства на світогляд поета. Національні образи, символи
в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття,
мрії, ідеали, дума про батьківщину
1. Подивіться на картку. Що ви на ній бачите? Як ви думаєте, чому на ній поєдналися такі наче несумісні речі: портрет Ньютона, календар, дата у вишиванці і зображення "Титаніка"
Урок 28. Урок
позакласного читання. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти (за вибором)
Урок 29. Урок
розвитку мовлення (письмово). Спілкування з поетом
Урок 30.
Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне
розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя).
Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій.
Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл
та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору
2. Перейдіть за покликанням та ознайомтеся з інтерактивною книгою
5. Запишіть в зошити тему, ідею та символи твору "Пісня про Роланда"
6. Подивіться відео - відгук на "Пісню про Роланда". Творче завдання: створіть коротке відео за прочитаним твором
Урок 31. Аліґ'єрі
Данте (1265-1321 рр.). Сонет 11 («В своїх очах вона несе Кохання...»). Данте як
ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна
характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого
почуття кохання
Урок 32.
Контрольна робота за розділом «Середньовіччя» (твір)
Напишіть твір за однією із тем:
1) «Любов, що водить сонце й зорні стелі...» (за поетичними творами Середньовіччя).
2) Граф Роланд — утілення найкращих рис середньовічного рицаря.
3) «Мудрість рубаї Омара Хаяма».
Урок 33.
Узагальнення та систематизація знань, здобутих у І семестрі. Презентація епохи,
яка найбільше запам'яталася
Коментарі
Дописати коментар