Зарубіжка: 8 клас (І семестр)


Підручник "Зарубіжна література. 8 клас" (Авторський колектив під керівництвом О. Ніколенко)

Урок 1. 
 
Роди літератури, їхні характерні ознаки. Провідні літературні епохи. Літературний процес.
1. 
Пригадайте вивчене у 7 класі, оберіть гру і виконайте завдання
2. Перейдіть за покликанням і подивіться відео
3. Роздивіться ментальну карту (автор Ірина Мороз), запишіть за нею у зошити літературні роди та їхні жанри.
4. Уважно прочитайте картки (автор Г. Дорох)
  
 

5.
Запишіть визначення понять «рід літератури», «епос», «лірика», «драма», назвіть їхні характерні ознаки, наведіть приклади цих понять з прочитаних творів.

6. Роздивіться інфографіку (Автор Т. Біденко)

7. Перейдіть за посиланням і подивіться відео

8. Створіть стрічку часу тривалістю до XVІІІ ст., спираючись на надану нижче картку

 


Завдання за бажанням: Складіть хмарку слів з прізвищ письменників однієї з літературних епох. (Для складання хмарок слів можна використовувати генератори:

Word Art, Word It Out, WordClouds)


Урок 2. Античність — колиска європейської літератури та культури.

1. Роздивіться картки


2. Перейдіть за посиланням і подивіться відеопрезентацію

3. Перевірте себе, перейшовши за посиланням

4. Дайте відповіді на три будь-яких запитання із запропонованих:

1) Що таке антична література?

2) Якими мовами і народами створювалась антична література?

3) Які жанри існували в античній літературі?

4) Коли відбувалося підвищення інтересу до античної літератури?

5) У чому полягає заслуга творів античної літератури?

6) Чому не всі твори античності дійшли до нас?

 

Урок 3. Давньогрецька міфологія, основні цикли грецьких міфів. Міфи троянського циклу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи та символи міфів. Паріс викрадає Єлену.

1. Перевірте себе. Пригадайте, які міфи ви уже знаєте 

2. Роздивіться картки


3. Перейдіть за покликанням і подивіться відеопрезентацію 
4. Прочитайте за підручником ст. 34-39
5. Запишіть у зошит відповідь на запитання 2 (ст. 39) - не менше 10 прикладів
Щоб було легше виконувати завдання, перейдіть за покликанням  або подивіться відео 
6. Роздивіться картку. Запишіть у зошити по одному прикладу твір, в основі яких лежить міф, на кожен жанр мистецтва

Урок 4. Смерть Ахілла. Троянський кіньКлючові образи та символи міфів.

Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання з теми "Античність. Міфи Троянського циклу"

Роздивіться електронну книгу та виконайте завдання

 

Урок 5. Роди і жанри античної літератури. Гомер (прибл. VIII ст. до н. е.). «Іліада»Гомер, його вплив на розвиток європейської культури. «Іліада» як героїчний епос. Основні події сюжету поеми.

 

Урок 6. Гомер. «Іліада». «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140 – 410).

1. Роздивіться електронну книгу та виконайте завдання
2. Перевірте себе. Виконайте одно з двох завдань на вибір (завдання 1, завдання 2)


Урок 7. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…».

Утілення ідеї єдності народу, заклик до спільного героїзму заради вітчизни у творі. Ідеал спартанського героя.

1. Роздивіться картки (автори Наталія Сирова та Галина Дорох)

  
 

 

2. Перейдіть за покликанням і подивіться відео

3. Прочитайте текст за посиланням, вірш на ст. 59, 60 підручника і дайте відповідь на запитання: Як поету удалося підняти воїнів, які занепали духом, на бій?

4. Ознайомтесь з матеріалом підручника на ст. 60-61, поезією "Барвношатна владарко, Афродіто...", дайте відповідь на запитання 3 на ст. 62

5. Підсумовуємо вивчене: перейдіть за покликанням, дайте відповіді на запитання 

 

Урок 8. Публій Вергілій Марон (70 – 19 рр. до н. е.). «Енеїда». «Заспів» (книга 1, вірші 1—33). Історія створення. Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Сюжет і композиція. Образ Енея.

 1. Прочитайте статтю підручника. Роздивіться кроссенс. Які факти біографії письменника ви упізнали? Про які не йдеться?

Перевірте свої відповіді на кроссенс за біографією Вергілія. 1. Вергілія шанували як сучасники, так і послідовники, він, за задумом Данте, став його провідником Пеклом. 2. Народився в Італії. 3. Після навчання деякий час жив у Мілані.4. Повернувся на малу батьківщину й почав писати "Буколіки". 5. Двічі Вергілія позбавляють маєтків, і тільки після втручання Октавіана повертається на батьківщину. 6. Багато працює, свої роботи присвячує своїм друзям, меценатам та Октавіану. 7. Написав поему "Георгіки". 8. "Енеїда" - вершина творчості Вергілія.


Урок 9. Публій Вергілій Марон. «Енеїда». «Щит Енея» (книга 8, вірші 626—731). Образ Енея. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Поеми Гомера і Вергілія.  

Перейдіть за посиланням і роздивіться матеріали сайту

Роздивіться картки (автор Н.М.Сирова)



 

Виконайте тестування за посиланням



Урок 10. Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінґстон». Повість-притча. Історія написання твору. Художній конфлікт твору.

1. Роздивиться інтерактивну книгу (авторка Олена Залізницька), познайомтесь з біографією автора, виконайте завдання.

 

Урок 11. Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінґстон». Утілення прагнення до високої мети в образі чайки. Вплив філософії та релігії на повість-притчу. Аудіювання уривка з тексту повісті (за вибором учителя).

1. Опрацюйте картки

 

Урок 12. Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінґстон». Алегоричні образи. 

1. Опрацюйте картки (авторка Олена Залізницька) 



Урок 13. Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум за повістю Річарда Баха «Чайка Джонатан Лівінґстон» за однією з пропонованих учителем тем.

Урок 14. Діагностування  прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ. Літературний процес», «Ідеали античності з нами», «Літературний міст у сьогодення» (різнорівневі завдання).
 
 
 СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ: СВІТЛО КРІЗЬ ТЕМРЯВУ
Урок 15. Середньовіччя як доба в історії літератури та культури. 

 1. Роздивіться картки, виконайте завдання

2. За підсумками роботи з картками й підручником заповніть картку

 

Уроки 16 - 17. Омар Хаям (прибл. 1048 – 1131). Рубаї. Основні теми й мотиви, лаконізм і місткість жанру рубаї.

1. Подивіться на картку. Що ви на ній бачите? Як ви думаєте, чому на ній поєдналися такі наче несумісні речі: портрет Ньютона, календар, дата у вишиванці і зображення "Титаніка"

2. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок з теми уроку
3. Прочитайте рубаї Омара Хаяма. Запишіть у зошити визначення жанру поезій, які створював Омар Хаям - "рубаї". Визначіть їх теми. Зробіть висновки і запишіть їх у зошити

4. Роздивіться картку. Які істини проповідував Омар Хаям. Якою хотів би бачити людину? Дайте відповіді на це запитання, спираючись на хмарку слів на картці


Урок 18. Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «В своїх очах вона несе кохання…» (сонет 11). Утілення в сонеті краси високого почуття кохання.


Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок за творчістю Данте

Ознайомитися з віршем та теорією літератури можна за покликанням
 
Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок 


Урок 19. Ерік Вольф Сігел (1937-2010). «Історія кохання». Сюжет роману – розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблематика твору.
1. Дайте відповіді на запитання фотоквеста
Урок 20. Ерік Вольф Сігел. «Історія кохання». Проблематика твору. Читання мовчки уривка з тексту повісті (за вибором учителя). 
 
 
Урок 21. Ерік Вольф Сігел. «Історія кохання». Система образів твору. Проблематика твору.


Урок 22. Розвиток мовлення (усно). Характеристика одного з героїв повісті Еріка Вольфа Сігела «Історія кохання».

Урок 23. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Середньовіччя: світло крізь темряву», «Літературний міст у сьогодення»
(різнорівневі завдання).
 
 
Урок 24. Урок додаткового читання. 
 

Узагальнення та систематизація знань, здобутих у І семестрі. Презентація епохи, яка найбільше запам'яталася






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу