Зарубіжка: 6 клас (І семестр)
Підручник "Зарубіжна література. 6 клас". Ніколенко О.М., 2023
Урок 1. Література як вид мистецтва. Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття.
ТЛ. Поглиблення понять: оригінал і переклад, художній образ
1. Знайомство з підручником
2. Література як вид мистецтва. Художній образ.
Перейдіть за покликанням і подивіться відео
Відскануйте QR-код і перевірте себе
Уроки 5-6. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міфи про Геракла. Подвиг сьомий: критський бик. Образ Геракла.
1. Перевіряємо вивчений на минулому уроці матеріал
Геракл (Геркулéс — так його називали римляни) — один із най популярніших грецьких героїв, надоєний дивовижною силою, син Зевса й Алкмени. 12 подвигів Геракла стали основою багатьох міфів і творів мистецтва. Свій перший подвиг Геракл здійснив, задушивши величезного немейського лева. Важкою була битва героя з лернейською гідрою, бо на місці кожної відрубаної голови в неї виростали дві нові. Коли в околицях міста Стімфáла з’явилася зграя птахів із мідними дзьобами, яка спустошила місцевість, Геракл знову прийшов на допомогу людям. Богиня Афіна дала йому мідні тимпáни (музичні інструменти, подібні до тарілок), від звуку яких птахи збожеволіли, і герой перестріляв їх із лука. Цар Еврістéй ставив чимало складних завдань Гераклові: то йому захотілося мати чудесну лань із мідними ногами й золотими рогами, то наказав убити страшенного кабана, який винищував околиці гори Еримáнф, то зажадав, щоб Геракл вичистив від гною стайні царя Áвгія... Звідси походить вислів авгієві стайні — у переносному значенні — бруд, щось дуже занедбане, безладдя.
Один із подвигів Геракл здійснює на острові Крит, де в царя Мíноса був величезний бик. Володар морів Посейдон наслав на тварину сказ, бик гасав по острові, убиваючи всіх, хто траплявся йому на дорозі І тільки Геракл не побоявся його.
Останній і найважчий подвиг Геракла — приборкання стоголового пса, стража царства мертвих Кéрбера (Цéрбера). Герой спустився в царство Аїда (підземне царство мертвих) і здолав жахливу потвору.
4. Знайомимося з міфом про Геракла: перейдіть за покликанням і послухайте міф про Геракла. Можете одночасно слідкувати за підручником (ст. 28-32)
5. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
6. Розв'яжіть ребуси і запишіть по 3 визначення на кожного з цих персонажів
7. Працюємо з підручником: дайте усно відповіді на запитання 1-5 (ст. 33)
8. Перейдіть за покликанням та пограйте в 3 з п'яти ігор
9. Виконайте в зошитах завдання 8 або 13 за підручником (ст. 34)
Урок 7. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар. Міф про митців.
1. Перевіряємо вивчене на попередньому уроці. Перейдіть за покликанням і пограйте в гру Гра 1
2. Слово вчителя
Люди завжди про щось мріяли. Мрії, звичайно, у всіх різні. Це залежить від самої людини, від її прагнень і бажань, її принципів. Але вічним є нестримне прагнення до чогось невідомого, щоб пізнати його. Багато хто вважає, що найбільшою мрією людства завжди було небо. Як піднятися у безкінечну небесну блакить — ось що в усі часи хвилювало людей.
3. Знайомимось з міфом про Дедала та Ікара. Перейдіть за покликанням і послухайте міф. Відкрийте підручник і слідкуйте за текстом
5. Аналізуємо твір. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
6. Аналізуємо за запитаннями:
7. Перевірте, як добре ви зрозуміли образи головних героїв міфу. Гра 3
Урок 8. Розвиток мовлення № 1 (усно). Переказ уривка з міфу про Дедала і Ікара.
- Простежимо за текстом, як розвивалися відносини між Діком і Негору. Заповніть табличку (Авторка Ірина Левицька)
- На основі проведеного дослідження зробіть висновок, які дві життєві позиції художньо втілені в конфлікті Діка Сенда й Негору. Запишіть висновки в зошити
Урок 13. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Проблема рабства в романі.
1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
2. Роздивіться картки (за презентацією Тетяни Жук). Подумайте, які уроки несе в собі роман "П'ятнадцятирічний капитан"
3. Дайте в зошитах відповідь на запитання:
Урок 14. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Образи природи та ідея її пізнання у творі.
1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
2. Перейдіть за покликанням і подивіться відео презентацію
3. Роздивіться картку, дайте відповідь на запитання
Урок 15. Розвиток мовлення (письмово) Складання характеристики персонажа літературного твору. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»
1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
2. Образ Діка Сенда - головного героя роману цікавий і багатогранний, як ми бачили це нам показали наші юні дослідники. А ми з вами спробуємо образ головного героя ,що викликає таке прихильне ставлення охарактеризувати цілісно. Коли людину починають вважати дорослою? Мабуть, це не визначається віком, а тим, як поводиться особистість, які вчинки здійснює. Саме на такі думки наводить нас образ головного героя роману – Діка Сенда. Що значить стати людиною для Діка Сенда? Сьогодні ми, аналізуючи життя героя, спробуємо це з’ясувати.
3. Знайомство з планом характеристики Діка Сенда
4. Дайте відповіді на запитання:
Урок 16. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі.
1. Знайомство з письменником. Прочитайте інформацію за підручником (ст. 82-84). Заповніть Фейсбук сторінку письменника
2. Прочитайте за підручником (ст. 84-87) перший куплет "Різдвяної пісні в прозі".3. Роздивіться картки з аналізом твору. Дайте відповіді на запитання
Урок 17. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка його образу, причини духовного переродження.
1. Роздивіться картки
2. Дайте відповіді на запитання в зошитах:
Урок 18. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті.
1. Роздивіться картки
2. Перейдіть за покликанням і пройдіть 3 з 5 завдань, які ще не виконували
3. Напишіть листа Скруджеві.
Урок 19. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.
1. Роздивіться картки
2. Перейдіть за покликанням і подивіться презентацію "Різдвяні традиції Великої Британії"
3. Роздивіться картки:
Урок 20. Розвиток мовлення (письмово) Складання характеристики персонажа літературного твору. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі».
1. Напишіть характеристику Скруджа, спираючись на план
2. Зробіть листівку-привітання Скруджа з Різдвом.
Урок 21. Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального.
1. Роздивіться репродукцію картини, дайте відповідь на запитання
2. Вивчаємо біографію М.Гоголя, заповнюємо стрічку часу
4. Читаємо твір і виконуємо завдання до нього
5. Подумайте:Урок 22. Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
1. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок
2. Роздивіться й проаналізуйте картки
Уроки 23-24. Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).
Урок 25. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність.
1. Знайомимось із письменницею Астрід Ліндґрен. Подивіться презентацію про Швецію, країну, в якій жила і творила Астрід Ліндґрен
2. Прочитайте за підручником ст. 100-101, роздивіться картку (авторка О. Залізницька)
3. Читаємо уривки з повісті "Міо, мій Міо", аналізіємо їх за картками (авторка О. Залізницька)
Уроки 26-27. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.
Урок 28. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.
Урок 29. Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Над чим мене спонукала замислитись книжка Астрід Анни Емілії Ліндґрен «Міо, мій Міо».
Урок 30. Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Пригоди і фантастика» (різнорівневі завдання)
Урок 31-32. Урок додаткового читання. Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?...»
1. Подивіться відео урок від ВШО
2. Подивіться презентацію
3. Визначте послідовність подій в творі (перейдіть за покликанням, ст. 3)
4. Перейдіть за покликанням і розв'яжіть ребуси. Назвіть по 5 слів, які стосуються цих героїв
5. Заповніть аркуші контроль (автор Олена Залізницька)
Коментарі
Дописати коментар