Зарубіжка: 6 клас (І семестр)

 Підручник "Зарубіжна література. 6 клас". Ніколенко О.М., 2023

Урок 1. Література як вид мистецтва. Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття. 

ТЛ. Поглиблення   понять: оригінал і переклад, художній образ

1. Знайомство з підручником


2. Література як вид мистецтва. Художній образ.

Перейдіть за покликанням і подивіться відео

Відскануйте QR-код і перевірте себе

 3. Розв'яжіть ребус і виконайте завдання 

4. Відскануйте QR-код і перевірте себе
5. Подивіться мультфільм «Фантастичні летючі книги містера Морріса Лессмора», відзначений відомою кінопремією «Оскар». У ньому без жодного слова, лише музикою та відеорядом показано, що без книг життя стає сірим і безрадісним, позбавленим радості й сенсу. Виявляється, книги – теж живі істоти, вони люблять нас і їм потрібно, щоб їх читали, лікували, берегли. А читання – це чарівництво, завдяки якому сіре життя може забуяти усіма кольорами райдуги. Серед багатьох фільмів ні про що, наповнених жорстокістю і насиллям, страхом і агресією, він є справжнім острівком доброти.
6. Дайте відповіді на запитання 5 або 6 підручника (ст. 15)
7. Виконайте фотоквест
 
Урок 2. Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Грецькі міфи. Основні тематичні групи грецьких міфів. Боги, герої та люди в давньогрецьких міфах. 

ТЛ. Поняття про міф; поглиблення поняття «вічні образи» та «гіпербола». Відмінності  міфу від казки
 
1. Запрошую вас до Греції, країни, де народилися. міфи. Перейдіть за покликанням і подивіться презентацію. 
2. Запишіть в зошитах тему уроку. Перейдіть за покликанням і перегляньте мультимедійну презентацію "Міфи Давньої Греції"
3. Перейдіть за покликанням і подивіться дистанційний урок, який проведуть для вас артистки театру та кіно 
4. Роздивіться картки. Випишіть в зошити визначення поняття "міф"

5. Якщо не одразу вдалося впоратися із завданням на останній картці, зверніться до підручника (ст. 17-18)
6. Уважно прочитайте ст. 21 і 22 підручника, проведіть паралелі між богами Давньої Греції і української міфології. Запишіть в зошитах ці паралелі. Оцініть, чи важко вам було виконувати цю роботу: на полях біля цього завдання зробіть одну з таких позначок:
Домашнє завдання: прочитайте за підручником або прослухайте міф про Прометея
 
 
Уроки 3-4. Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея. Образ титана Прометея.
1. Подивіться мультимедійну презентацію про міф про Прометея. Перевірте себе: Гра 1
2. Роздивіться картку. Кому належать ці речі?
 3. Роздивіться картки і дайте відповіді на запитання

4. Підбиваємо підсумки. Подивіться відеопрезентацію (Авторка А. Химинець)

5. Перевірте себе: Гра 2, Тестування
 
 
Уроки 5-6. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міфи про Геракла. Подвиг сьомий: критський бик. Образ Геракла.
1. Перевіряємо вивчений на минулому уроці матеріал

2. "Перекладіть" текст повідомлення від сучасних учнів
3. Міфи про Геракла об'єднуються в цикл спільною темою (розповідь про подвиги Геракла, які він здійснив, перебуваючи на службі в мікенського царя Еврісфея, жанром (це міфи), спільним головним героєм (Геракл), перехідними персонажами (тобто такими, що діють в різних міфах, переходять з одного до іншого; наприклад, Гера, Еврісфей, Афіна Палладата інші.)
          Геракл (Геркулéс — так його називали римляни) — один із най популярніших грецьких героїв, надоєний дивовижною силою, син Зевса й Алкмени. 12 подвигів Геракла стали основою багатьох міфів і творів мистецтва. Свій перший подвиг Геракл здійснив, задушивши величезного немейського лева. Важкою була битва героя з лернейською гідрою, бо на місці кожної відрубаної голови в неї виростали дві нові. Коли в околицях міста Стімфáла з’‎явилася зграя птахів із мідними дзьобами, яка спустошила місцевість, Геракл знову прийшов на допомогу людям. Богиня Афіна дала йому мідні тимпáни (музичні інструменти, подібні до тарілок), від звуку яких птахи збожеволіли, і герой перестріляв їх із лука. Цар Еврістéй ставив чимало складних завдань Гераклові: то йому захотілося мати чудесну лань із мідними ногами й золотими рогами, то наказав убити страшенного кабана, який винищував околиці гори Еримáнф, то зажадав, щоб Геракл вичистив від гною стайні царя Áвгія... Звідси походить вислів авгієві стайні — у переносному значенні — бруд, щось дуже занедбане, безладдя.

Один із подвигів Геракл здійснює на острові Крит, де в царя Мíноса був величезний бик. Володар морів Посейдон наслав на тварину сказ, бик гасав по острові, убиваючи всіх, хто траплявся йому на дорозі І тільки Геракл не побоявся його.

Останній і найважчий подвиг Геракла — приборкання стоголового пса, стража царства мертвих Кéрбера (Цéрбера). Герой спустився в царство Аїда (підземне царство мертвих) і здолав жахливу потвору.

4. Знайомимося з міфом про Геракла: перейдіть за покликанням і послухайте міф про Геракла. Можете одночасно слідкувати за підручником (ст. 28-32)

5. Перейдіть за покликанням і подивіться  мультимедійну презентацію

6. Розв'яжіть ребуси і запишіть по 3 визначення на кожного з цих персонажів

7. Працюємо з підручником: дайте усно відповіді на запитання 1-5 (ст. 33)

8. Перейдіть за покликанням та пограйте в 3 з п'яти ігор

9. Виконайте в зошитах завдання 8 або 13 за підручником (ст. 34)



Урок 7. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар. Міф про митців.

1. Перевіряємо вивчене на попередньому уроці. Перейдіть за покликанням і пограйте в гру Гра 1

2. Слово вчителя

Люди завжди про щось мріяли. Мрії, звичайно, у всіх різні. Це залежить від самої людини, від її прагнень і бажань, її прин­ципів. Але вічним є нестримне прагнення до чогось невідомого, щоб пізнати його.  Багато хто вважає, що найбільшою мрією людства завжди було небо. Як піднятися у безкінечну небесну блакить — ось що в усі часи хвилювало людей.

3. Знайомимось з міфом про Дедала та Ікара. Перейдіть за покликанням і послухайте міф. Відкрийте підручник і слідкуйте за текстом

4. Перевірте себе. Гра 2

5. Аналізуємо твір. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію

6. Аналізуємо за запитаннями:

 



7. Перевірте, як добре ви зрозуміли образи головних героїв міфу. Гра 3 
8. Заповніть Інстаграм-сторінку Ікара

 

Урок 8. Розвиток мовлення № 1 (усно). Переказ уривка з міфу про Дедала і Ікара.

1. Козацький герць (експрес-тести)
2. Переказ уривків з міфа від імені героїв твору
3. Фотоквест


 
Урок 9. Діагностування  прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ», «Міфи на всі часи» (різнорівневі завдання)
Домашнє завдання: прочитати уривки з роману Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан" і дати відповіді на завдання фотоквесту:
 

Урок 10. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини. Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.  
1. Знайомство з життям і творчістю французького письменника Жуля Верна
2. Перейдіть за покликанням і подивіться мільтимедійну презентацію. Перейдіть за покликанням і перевірте себе.
3. Перейдіть за покликанням і прослухайте уривок з роману (Розділ другий. Дік Сенд)
Перевірте себе
4. Роздивіться картки. Аналізуємо образ Діка Сенда



5. Дайте відповідь на запитання: Чи хотіли б ви мати такого товариша, як Дік Сенд? Чому?

 
Уроки 11-12.  Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. 
1. Подивіться відеопрезентацію 1
2. Подивіться відеопрезентацію 2 
- Визначте характер стосунків між Діком Сендом і Негору. 

- Простежимо за текстом, як розвивалися відносини між Діком і Негору. Заповніть табличку (Авторка Ірина Левицька)

- На основі проведеного дослідження зробіть висновок, які дві життєві позиції художньо втілені в конфлікті Діка Сенда й Негору. Запишіть висновки в зошити

Виконайте вправу  
 

Урок 13. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Проблема рабства в романі.

1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе

2. Роздивіться картки (за презентацією Тетяни Жук). Подумайте, які уроки несе в собі роман "П'ятнадцятирічний капитан" 

 
3. Дайте в зошитах відповідь на запитання:

Урок 14. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Образи природи та ідея її пізнання у творі.

1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе

2. Перейдіть за покликанням і подивіться відео презентацію 

3. Роздивіться картку, дайте відповідь на запитання 

 
4. Повторюємо вивчене, узагальнюємо матеріал. Перекажіть історію, викладену в романі, від імені персонажа
5. Роздивіться картки, повторіть паспорт роману "П'ятнадцятирічний капітан" 
 6. Підбиваємо підсумки: 
7. Перейдіть за покликанням і пройдіть тестування


Урок 15. Розвиток мовлення (письмово) Складання характеристики персонажа літературного твору. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»

1. Перейдіть за покликанням і перевірте себе

2.  Образ Діка Сенда - головного героя роману цікавий і багатогранний, як ми бачили це нам показали наші юні дослідники. А ми з вами спробуємо образ головного героя ,що викликає таке прихильне ставлення охарактеризувати цілісно. Коли людину починають вважати дорослою? Мабуть, це не визначається віком, а тим, як поводиться особистість, які вчинки здійснює. Саме на такі думки наводить нас образ головного героя роману – Діка Сенда. Що значить стати людиною для Діка Сенда? Сьогодні ми, аналізуючи життя героя, спробуємо це з’ясувати.

3. Знайомство з планом характеристики Діка Сенда

4. Дайте відповіді на запитання:
7. Написання твору-характеристики Діка Сенда за таким початком:
            П’ятнадцятирічний капітан Дік Сенд був одним із найулюбленіших героїв Жуля Верна. Письменник наділив юного капітана найкращими рисами, притаманними людині. Сам таким він хотів бачити свого сина. ... 

 

Урок 16. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. 

1. Знайомство з письменником. Прочитайте інформацію за підручником (ст. 82-84). Заповніть Фейсбук сторінку письменника

2. Прочитайте за підручником (ст. 84-87) перший куплет "Різдвяної пісні в прозі". 

3. Роздивіться картки з аналізом твору. Дайте відповіді на запитання

 
4.  Перейдіть за покликанням, перегорніть до кінця сторінки і складіть пазли. Запишіть, що ви побачили на ілюстраціях до твору
5. Роздивіться картку і заповніть стовпчик "Скрудж на початку твору"

Урок 17. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка його образу, причини духовного переродження.

 1. Роздивіться картки

2. Дайте відповіді на запитання в зошитах:

3. Перейдіть за покликанням і пройдіть 2 з 5 завдань на вибір



Урок 18. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. 

 1. Роздивіться картки

 
 
2. Перейдіть за покликанням і пройдіть 3 з 5 завдань, які ще не виконували
3. Напишіть листа Скруджеві.

 Урок 19.  Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.

1. Роздивіться картки

2. Перейдіть за покликанням і подивіться презентацію "Різдвяні традиції Великої Британії"

3. Роздивіться картки:


Перевірте отримані знання: перейдіть за покликанням і пройдіть тестування
 

Урок 20. Розвиток мовлення (письмово) Складання характеристики персонажа літературного твору. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі».

 1. Напишіть характеристику Скруджа, спираючись на план 

2. Зробіть листівку-привітання Скруджа з Різдвом.

Урок 21. Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального. 

1. Роздивіться репродукцію картини, дайте відповідь на запитання

2. Вивчаємо біографію М.Гоголя, заповнюємо стрічку часу
 
3. Познайомтеся з презентацією "Традиції Різдва в Україні"

4. Читаємо твір і виконуємо завдання до нього

5. Подумайте:
6. Домашнє завдання: випишіть цитати для характеристики образів Вакули і Оксани. За бажанням намалюйте ілюстрацію до твору


Урок 22. Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. 

 1. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок

2. Роздивіться й проаналізуйте картки

3. Перейдіть за покликанням і перевірте себе
 
 

Уроки 23-24.  Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

 

Урок 25. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність.

1. Знайомимось із письменницею Астрід Ліндґрен. Подивіться презентацію про Швецію, країну, в якій жила і творила Астрід Ліндґрен

2. Прочитайте за підручником ст. 100-101, роздивіться картку (авторка О. Залізницька)

3. Читаємо уривки з повісті "Міо, мій Міо", аналізіємо їх за картками (авторка О. Залізницька)
4. Подивіться мультимедійну презентацію
5. Перевіряємо знання тексту за допомогою фотоквесту

Уроки 26-27. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами. 

 

Урок 28. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.

 

Урок 29.  Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Над чим мене спонукала замислитись книжка Астрід Анни Емілії Ліндґрен «Міо, мій Міо».

 

Урок 30.  Діагностування  прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Пригоди і фантастика» (різнорівневі завдання)

 

Урок 31-32.  Урок додаткового читання. Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?...»

1. Подивіться відео урок від ВШО 

2. Подивіться презентацію  

3. Визначте послідовність подій в творі (перейдіть за покликанням, ст. 3)

4. Перейдіть за покликанням і розв'яжіть ребуси. Назвіть по 5 слів, які стосуються цих героїв 

5. Заповніть аркуші контроль (автор Олена Залізницька) 

 
 
 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу