Зарубіжка: 10 клас (ІІ семестр)

Урок 49 
Тема: Росія. Національна своєрідність російського роману XIX ст. Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). Значення Ф. М. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя.

1. Прочитайте за підручником біографію письменника (ст. 162-166) або подивіться відео 
2. Роздивіться картки, виконайте завдання




3. Доповніть свої знання: подивіться відео-урок про Ф. Достоєвського 




УРОК 50
Тема: Роман «Злочин і кара» Ф. М. Достоєвського як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення. Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору. Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя.

1. Пригадайте зміст твору, послухайте короткий переказ роману Ф. Достоєвського "Злочин і кара"

2. Запишіть у зошити відповідь на запитання: 
Чому "Злочин і кару" називають "Петербурзьким романом"? 

3. Послухайте аналіз твору і складіть паспорт роману "Злочин і кара"


4. Ознайомтесь із цікавою інформацією



5. Подумайте і дайте відповідь на запитання: 

У своїй статті про роман «Злочин і кара» Д. Мережковський писав: «Найбільш руйнівна з усіх пристрастей - це фанатизм. Жодна з вад не заглушає такою мірою голосу совісті... Є щось справді жахливе і майже нелюдське в таких фанатиків ідеї... Життя, страждання людей - для них ніщо, теорія, логічна формула - все...» Чи згодні ви з думкою Д. Мережковського у визначенні того, яка з пристрастей найбільш руйнівна? Чи може з цією пристрастю змагатися у своєму руйнацтві якась інша: любовна пристрасть або пристрасть до наживи? Свою згоду або незгоду з автором висловлювання ретельно обґрунтуйте.

6. Прочитайте ст. 166-169 підручника



Урок 51. 
Тема: Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору 


1. Подивіться відео: 


2. Роздивіться картку (Джерело: інтернет), зі ст. 171 підручника випишіть у зошит визначення "Поліфонізм"


3. Прочитайте за підручником ст. 172-178, складіть план 

УРОК 52

Тема: «Злочин і кара» Ф. М. Достоєвського. Образ Родіона Раскольникова. «Теорія» Раскольникова: її сутність і проблематика


УРОК 53. Система персонажів, Петербург у романі Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара», їхнє значення в житті Раскольникова

 

УРОК 54-55. Біблійні мотиви в романі Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара». Символізм та поліфонізм твору. Особливості індивідуального стилю письменника


Урок 58 . Англія. Оскар Вайльд (1854-1900). Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. "Портрет Доріана Грея"

1. Роздивіться відео.

2. З відео випишіть 5-6 дат, які, на вашу думку, є визначними у житті і творчості О.Вайльда

3. Роздивіться картки, визначте, що з цього матеріалу ви уже знаєте



Автор І.Мороз



Урок 59-60. 

Тема: Оскар Вайльд “Портрет Доріана Ґрея”: історія написання та стисла характеристика. Філософсько-естетичні й моральні проблеми у творі. Абсолютизація творчості та творчої особистості в романі О. Вайльда «Портрет Доріана Ґрея». 

Деяких класиків ніколи не припинять цитувати. Один із них — Оскар Вайльд. Естет, епатажний письменник, управний оповідач і майстер афоризмів, він вражав читачів і співрозмовників умінням надати думці гранично стислої, довершеної форми. А ще він опанував універсальну мову сарказму. Єдиний свій роман “Портрет Доріана Ґрея” Уайльд написав менш ніж за 3 тижні. Цей твір екранізували понад 25 разів. Цікаво, що жодну з вад Доріана Ґрея чітко в романі не названо, крім його зловживання опіумом. Сам Вайльд говорив, що кожен бачить у його героєві власні гріхи й пороки. Сьогодні в психології відома хвороба “синдром Доріана Ґрея” — культ молодості, страх фізичного старіння. Тож цілком закономірним є питання: чому невеликий за обсягом роман залишив настільки вагомий слід у пам’яті тих, хто його прочитав? Розгляньмо це докладніше.

1. Словникова робота (запис до зошитів понять «Естетизм», «Моральність», «Аморальність»)

Естетизм — суб’єктивно-ідеалістичний підхід до мистецтва, що ґрунтується на теорії “мистецтво для мистецтва” й протиставляє його дійсності, заперечує ідейність та соціальну спрямованість мистецтва; утеча від буденного існування у царину Прекрасного.

Естетика — філософська наука про красу.

Етика — філософська наука про мораль.

Моральність — вид суспільних відносин, спрямованих на ствердження самоцінності особистості, рівності всіх людей. Моральність регулює поведінку людини в усіх сферах суспільного життя — у праці, побуті, політиці, науці, сімейних та особистих стосунках.

Аморальність — дії, що суперечать загальноприйнятим у суспільстві нормам поведінки.

Імморалізм — цілковита відсутність будь-якої моральної оцінки певного явища.

Культ — релігійне вшанування якихось предметів або надприродної істоти; обрядовий бік релігії; надмірне звеличення чогось або когось.

Парадокс (у перекладі з грец.— несподіваний, такий, що суперечить здоровому глузду) — думка, що разюче розходиться з усталеними поглядами.

2. Історія створення твору

— Роман “Портрет Доріана Ґрея” мав реальне підґрунтя. Оскар Вайльд приятелював із художником на ім’я Безіл Ворд. Зустрівши одного разу в його майстерні надзвичайно вродливого натурника, Вайльд вигукнув: “Який жаль, що і йому не минути старості зі всією її потворністю!”. На це Безіл відповів, що готовий малювати щороку портрет, щоб закони природи — старіння людини — відбивалися на портреті, а не на зовнішності красеня-натурника.

О. Вайльд написав “Портрет Доріана Ґрея” на замовлення одного американського журналу, причому за рекордно стислий термін — дещо більше, ніж за 2 тижні, тому що уклав парі: він здатен створити роман саме в такий проміжок часу. У липні 1890 р. роман вийшов друком в американському журналі Lippincott’s Monthly Magazine.

Журнальна публікація “Портрета Доріана Ґрея” мала широкий резонанс, і письменник вирішив оприлюднити твір окремим виданням, доопрацювавши деякі глави, аби зробити роман “вагомішим”, тобто більшим за обсягом, адже в тогочасній англійській літературі склалися певні традиції щодо жанру роману. Саме для окремого видання О. Вайльд написав і відому “Передмову”, що містить 25 афоризмів, у яких у парадоксальній формі викладено естетичну теорію автора. У квітні 1891 р., набувши нового вигляду, роман вийшов друком окремою книжкою.

3. Складіть і запишіть у зошити анкету роману О. Вайльда “Портрет Доріана Ґрея”

Видання:

Літературний рід:

Жанр:

Літературний напрям:

Тема:

Ідея:

Композиція роману:

Експозиція:

Зав’язка:

Розвиток подій:

Кульмінація:

Розв’язка:

Головні герої:

Проблематика:

Провідні ознаки:

4. Запишіть до зошитів відповідь на запитання:

· Як ви розумієте вислів О. Вайльда: “Книжки, які світ називає аморальними, — це книжки, які демонструють світу його ганьбу”?

УРОК 61. Система образів роману. Утілення різних форм естетизму в образах Безіла Голворда, лорда Генрі та Доріана Грея

УРОК 62. Еволюція Доріана Ґрея. Pоль фантастики у романі «Портрет Доріана Ґрея». 

УРОК 63. Символічність значення портрета.

УРОК 64. РЗМ № 5 (п). Чи врятує краса світ?

УРОК 65. Традиції та новаторство О. Вайльда в жанрі роману. Переклади О. Вайльда українською. Місце роману у світовій літературі

УРОК 66. Контрольна робота. Написання твору-роздуму за творами Ф.Достоєвського та О.Вайльда.


ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ

УРОК 66. Література на межі ХІХ-ХХ ст. (огляд). Модернізм як літературно-мистецький напрям порубіжжя ХІХ-ХХ ст. Художні відкриття модернізму та його представники. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм

Дистанційний урок  "Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця 19-початку 20 ст."

Дистанційний урок "Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм."


Франція

Урок 68-71.
Тема. Шарль Бодлер - пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка Ш.Бодлера "Квіти зла" (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах поета. Традиції і новаторство розв’язання проблеми «поет і натовп» у поезії «Альбатрос». Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера («Відповідності», «Вечорова гармонія»). 

Завдання1. Роздивіться картку. Відскануйте QR-код і подивіться буктрейлер до збірки "Квіти зла"


Подивіться відео урок "Історія створення збірки поезій Ш. Бодлера "Квіти зла" за посиланням

Завдання 2. Розгляньте ментальну карту (Автор І.Мороз). Прочитайте поезії Ш.Бодлера за підручником, їх аналіз та порівняйте із наданим на картці:

Завдання 3. Знайдіть образи-символи та їхнє пояснення у хмарці слів

Завдання 4. Прочитайте за підручником ст. 210-211 (Ш. Бодлер "Відповідності")
Ознайомтеся з аналізом сонета





Дайте відповідь на запитання 2 (ст. 211): Що таке синестезія? знайдіть приклади використання синестезії у вірші "Відповідності". Яку роль вона відіграє у творі?


Завдання 5. Поверніться до картки у завданні 1, відскануйте QR-код і виконайте тест. Або перейдіть за посиланням:


УРОК 72. Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.

 1. Подивіться відео за посиланням. Запишіть визначення "Символізм"

2. Ознайомтеся зі статтею підручника (с. 202-203), випишіть риси символізму


УРОК 73. Естетичні погляди Поля Верлена у вірші «Поетичне мистецтво»

Завдання 1. Роздивіться кроссенс за схемою:






Запишіть у зошитах факти біографії П. Верлена, про які ви дізналися.

Завдання 2. Подивіться відео за посиланням 

Завдання 3. Роздивіться картку. Пригадайте вивчене на попередніх уроках


Завдання 4. Роздивіться картку. За стрілочками пройдіть шлях, закінчіть відповіддю на запитання в зошитах.



PS. Якщо завдання все ж викликають утруднення, скористайтеся ментальною картою (Автор І.Мороз).



УРОК 74. Сугестивність, музикальність, живописність лірики П. Верлена. «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче…»



Уроки 75, 76. Зображення пейзажів природи і душі в "Осінній пісні" Поля Верлена
Завдання 1. Повторення засобів художньої виразності. Поєднайте назву засобу виразності з його визначенням. Запишіть в зошитах пари цифра-буква.

Завдання 2. Роздивіться картку. Виконайте за нею кілька завдань
1. Подивіться експес-урок "Поль Верлен", повторіть вивчене на минулому уроці "Поетичний маніфест Поля Верлена" ( QR- код за стрілочкою)
2. Прочитайте інформацією про "Осінню пісню" на картці, а також у підручнику на с. 217. 
3. Роздивіться відео поезію "Осіння пісня", прочитайте переклади віршів на с. 217 підручника



4. Роздивіться хмарку слів і дайте відповідь на запитання на картці.
5. Роздивіться трикутник "принципу музичності"
6. Дайте характеристику ліричного героя поезії (скористуйтесь підручником - с. 218)
7. Випишіть з "Осінньої пісні" засоби художньої виразності (ви їх повторили у завданні 1)

Завдання 3. Виконайте Google-тест за посиланням з коду. Результат прийде мені на Google-диск.

Завдання 4. Вивчити напам'ять вірш "Осіння пісня". Або ж можна зробити відео поезію 

Урок 77. Життя і творчій шлях, своєрідність творчого розвитку Артюра Рембо. Художнє новаторство поета.

Завдання 1. Прочитайте вірш Ліни Костенко, присвячений Артюру Рембо. До речі, на картці ви бачите троянду, яка названа на честь поета.


Завдання 2. Роздивіться картку. Прочитайте статтю підручника про А.Рембо (с. 222-225). Із знайдених слів (має бути 13), складіть ментальну карту "Артюр Рембо"


Подивіться експрес урок "Біографія Артюра Рембо"

Завдання 3. Ознайомтеся із карткою (Автор О.Аброскіна). Запишіть в зошити імена тих, хто надихався творчістю А.Рембо.



Урок 78. Художнє новаторство Артюра Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті "Голосівки".
Завдання 1. Прочитайте за підручником сонет "Голосівки" (ст. 226) та критичний матеріал до нього (ст. 226-227). В першій картці знайдіть голосні, які згадує Рембо та випишіть колір і значення цих букв.



Завдання 2. Доповніть записи з першого завдання тими емоціями, які виникали у автора до звуку й кольору.


Завдання 3. Подивіться відео урок за посиланням. Що нового ви дізналися? Свої думки щодо поезії запишіть у зошити.


Урок 79. Художнє новаторство Артюра Рембо. Образ ліричного героя у вірші "Моя циганерія"
Завдання 1. Прочитайте у підручнику вірш "Моя богема (Фантазія)". У інших перекладах він звучить "Моя циганерія". Роздивіться картку. За допомогою підручника (ст. 228) дайте відповіді на запитання (усно)


Завдання 2. Роздивіться картку. Вона допоможе вам з'ясувати образ ліричного героя поезії.


Завдання 3. Виконайте завдання 7 на ст. 229 підручника. А також прочитайте драму-феєрію "Блакитний птах" Моріса Метерлінка (ст. 238-252 підручника) або у повному об'ємі або подивіться фільм

Урок 80. РЗМ (п) Написання асоціативного етюду враження від символістської поезії

Урок 81. Контрольна робота за темою "Поезія. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці" (творчість Ш.Бодлера, П.Верлена, А.Рембо)



Уроки 82-85. Моріс Метерлінк як теоретик і практик "нової драми". Концепція символістського театру. Драма-феєрія "Блакитний птах" - лірична оповідь про пошуки щастя. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв'язків у драмі-феєрії "Блакитний птах". Символіка образів. Ознаки казки в драмі.


Сьогодні ми з вами спробуємо навчатися у новому форматі. Я для вас зробила електронну книгу. За посиланням ви перейдете до неї і виконаєте усі запропоновані завдання. Їх небагато: розв'язати кроссенс, розшифрувати і записати напис, подивитися експрес-урок, розв'язати філворд, подивитися фільм (краще, звичайно ж,прочитати п'єсу) та прочитати те, що я для вас написала. 




Зверніть увагу на ілюстрації до книги. Сподіваюсь, наступного року десятикласники будуть у захваті від ваших колажів. Тому як один з результатів роботи у вас буде робота над створенням колажу (і відповідно, оцінка за це)

Книгу для вас я доробила. Опрацьовуємо матеріал, читаємо, дивимось. У вас в зошитах має бути:

  • Тема.
  • Розв'язок шифрування
  • Нагороди Метерлінка
  • Розв'язок філворда з з поняттями з твору 
  • Виконане завдання з доповнення речень
  • Розв'язок філворда з порядком частин п'єси
  • Відповідь (коротка) на 3 будь-яких запитання на с. 20
  • Розв'язок хмарки слів зі словами-символами п'єси
  • Характеристика Тільтіль і Мітіль
  • Відповідь на запитання і тестування (усе записуємо в зошити)
  • Відповідь на 1 запитання на вибір на с. 29
  • Запис фразеологізмів зі с. 30

Урок 86. Контрольна робота за темою «Драматургія кінця ХІХ - початку ХХ ст.» Тестування.

Урок 87-90. Паоло Коельйо - відомий сучасний бразильський письменник. Значення творчості П.Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі "Алхімік". Система образів роману. Поняття своя доля, призначення, мрія душі, сенс існування. Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі.

Завдання 1. Прочитайте за підручником ст. 255-257 (біографія письменника) або роздивіться картки (Автор З.Гаркуша)








Завдання 2. Прочитайте твір. Відтворіть в зошитах цей "Чек-лист уважного читача" (Автор І.Петровська) і запишіть відповіді на запитання.


Щасти)

Завдання 3. Прочитайте за підручником ст. 257-260 для кращого розуміння твору.
Завдання 4. Дайте відповіді за інтерактивним аркушем

Любі друзі) Я для вас зробила такий інтерактивний аркуш. Тільки не знаю, чи зможете ви відправити мені відповіді. Тому працюємо в зошитах, а хтось спробуйте відправити і напишіть в коментарях, що відправили і прізвище. Я ще буду розбиратися, як це працює) Навчаємось разом.





Уроки 91, 92. Ромен Ґарі - французький письменник єврейського походження, двічі лауреат Ґонкурівської премії. Зображення Другої світової війни у творчості митця. “Повітряні змії” (загальний огляд) Ідеї миру, людяності, порятунку духовних цінностей у романі Ромена Ґарі “Повітряні змії”

Завдання 1. Прочитайте інформацію про французького письменника Ромена Гарі
Познайомимося з постаттю французького письменника єврейського походження, літературного містифікатора, кінорежисера, дипломата, одного з найяскравіших та найзагадковіших письменників XX ст., єдиного двічі лауреата Ґонкурівської премії (вищої літературної нагороди Франції), військового льотчика й учасника Опору, більше відомого під псевдонімами ромен Ґарі, Еміль Ажар, Шатан Боґа, Фоско Сінібальді (справжнє ім’я роман лейбович Кацев).
Він був напрочуд талановитим. Спочатку його рідною мовою була російська, потім — польська, більшість книг він написав французькою, 6 романів — англійською, а згодом самостійно переклав їх французькою... За власними книгами знімав фільми, які забороняли до показу у Франції. Працював співробітником французьких амбасад у Софії, Берні, Лондоні, генеральним консулом у Лос-Анджелесі. Брав участь у русі Опору й товаришував із генералом Шарлем де Ґоллем... Створив одну з найграндіозніших містифікацій XX ст.— і сам перетворився на міф. Життя Ромена Ґарі — це найпрекрасніша з його книг. Від моменту народження його оточували легенди.

23 листопада 1943 р. штурман Роман Кацев на бомбардувальнику “Бостон” вирушив знищувати нацистські заводи. Літак потрапив під зенітний обстріл фашистів: штурмана поранено у живіт. Водночас у навушниках лунає голос пілота: “Мене поранено, я осліп”. Кабіна пілота відокремлена сталевою перегородкою, проникнути туди неможливо. Екіпаж вирішує виконати завдання, і поранений Кацев керує діями осліплого пілота. Вистрибнути з парашутами неможливо: кабіну пілота заклинило, приректи двох поранених на смерть неможливо. Із третьої спроби літак сів-таки в Англії. Це був перший випадок в історії французьких ВПС, коли сліпий пілот посадив літак за вказівками штурмана.

Трагедією для майбутнього письменника стала смерть матері. Усю війну він отримував від неї листи і лише після перемоги дізнався, що її давно немає, а листи вона написала заздалегідь, передчуваючи близьку смерть: їх відправляла сусідка, “щоб хлопчик спокійно воював та ні про що не думав”. Історію взаємин із матір’ю Ґарі згодом описав в одній із кращих своїх книг — “Обіцянка на світанку”, що стала гімном синівської любові: “Знаєш, матерям ніколи не віддають належне. Моя, принаймні, здобула право на книгу...”.



Завдання 2. Прочитайте інформацію.
Загальний огляд роману Ромена Ґарі “Повітряні змії” 
— Друга світова війна, окупація, французький Опір, а на тлі цього — прекрасне кохання. Людо, хлопчик із Нормандії, закоханий у свою однолітку Лілу з 10 років. Він — сирота, вона — польська аристократка. Час минає, починається війна, Людо доведеться виборювати не тільки кохання, а й свободу Франції від нацистів, долаючи перешкоди та страшні випробування, навіть війну. Попри те, що книга безпосередньо стосується війни, у ній немає кривавих сцен і страшних описів, проте є люди, що живуть сподіваннями на краще й не втрачають людяності, і є Людо, який не відмовляється від своєї мрії та доводить читачеві: усе можливе, головне — вірити. А ще є повітряні змії, які легко здіймаються в небо як прекрасний символ свободи.
Тема війни була актуальною для письменника. 1980 року в романі “Повітряні змії” він повернувся спогадами до часів війни й антифашистського підпілля. Напередодні Другої світової війни Ґарі готувався стати військовим пілотом. Під час війни вступив до армії під командуванням генерала де Ґолля, де зажив слави як відчайдушний сміливець, здійснив багато бойових вильотів, був поранений, хворів на тиф, нагороджений орденом Почесного легіону; тож йому було що написати про війну.
Проте “Повітряні змії” — це поетична розповідь про дивовижне кохання, якою письменник стверджує: найбільша небезпека в період випробувань — це втратити себе. Поки закохані всупереч усьому зберігають вірність одне одному, вони є ідеальною парою, уособленням єдності й міцності європейського дому.
Лейтмотивом роману стають повітряні змії, яких запускає в небо сільський листоноша. Повітряні змії означають самоцінність краси, але водночас за їхньою допомогою підпільники обмінюються важливою інформацією. Утім усе, що стосується опору сільських мешканців окупантам, у творі більше нагадує дитячу гру в козаки-розбійники, аніж боротьбу партизан із нацистами. У цьому та в інших своїх творах Ґарі не обмежує Голокост расовим конфліктом німці—євреї.

“Повітряні змії” — останній роман Ромена Ґарі. Невдовзі після написання цього твору ромен Ґарі вкоротив собі віку.

Сюжетна лінія роману “Повітряні змії” Ромена Ґарі

1930 рік, Людо 10 років → після смерті батьків він живе в Нормандії зі своїм дядьком, Амбруазом Флері; через захоплення виготовленням повітряних зміїв у формі знаменитих людей Франції та світу дядька вважають ненормальним → Людо випадково зустрічає прекрасну польську аристократку на ім’я Ліла, намагається сподобатися їй → ревнує Лілу до Ганса, її німецького кузена та друга → завдяки здібностям у лічбі й феноменальній пам’яті Людо стає секретарем батька Ліли, Броніцького, а також його помічником в аферах на біржі → напередодні війни Людо впродовж кількох місяців живе в Польщі, у замку Броніцьких → Людо змушений повернутися до Франції → Людо стає активним учасником Опору → знаходить Лілу, яка повернулася з Польщі з родиною завдяки допомозі німецького офіцера фон Тіля → у Парижі Людо знайомиться з Жулі Еспінозою, колишньою мадам із борделя, нині — одним із головних інформаторів Опору → друг його дядька, Марселен Дюпра, “чинить опір” по-своєму: він не зачиняє свій ресторан “Чарівний куточок” попри ризик, складнощі й навіть те, що його послугами користуються здебільшого німецькі офіцери → Амбру-аза намагаються заарештувати за запускання зміїв з іудейською шестикутною зіркою на знак протесту проти подій на велодромі д’Івер (“Вель д’Ів”) → Амбруаз тікає до Шамбон-сюр-Ліньона, де приєднується до пастора Андре Трокме і його дружини Магди для порятунку єврейських дітей → на кордоні Ліона та Швейцарії дядька затримують німці → на щастя, Амбруаз повертається з Аушвіца й відновлює виробництво зміїв як символу надії та відродження → Лілу обстригли за колабораціонізм, що не завадило їм з Людо одружитися.

Завдання 3. Роздивіться картки.





Завдання 4. Для кращого засвоєння матеріалу можете скористатися картками



Завдання 5.
Підсумок:
Вочевидь, гостра соціальність характерна для всієї прози Ромена Ґарі, що відзначається благородством, духовністю, добротою. Його романи населяють чудові люди — смішні й довірливі, живі й розумні, які кохають, страждають та прагнуть змінити світ: “Я вірую в особисту свободу, у терпимість і в права людини... у прогрес... — писав митець. — Можливо, я обманююся... тоді я готовий загинути разом із людьми та слонами, але не раніше, ніж спробую захистити їх усіма силами від розгулу тоталітаризму, націоналістів, расистів, містиків і маніяків”.

Завдання 6.  
1) Складіть ґроно до постаті Ромена Ґарі.
2) Випишіть риси характеру героїв роману.
3) Визначте і запишіть провідні проблеми роману “Повітряні змії” Ромена Ґарі.


Уроки 93 - 97. Мо Янь - сучасний китайський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури. “Геній”історія талановитого юнака, який наполегливо шукає спосіб убезпечити людей від руйнівних землетрусів. Гуманістична сутність образу й духовна стійкість героя твору на шляху до мети. Зміни у сприйманні Цзян Дачжі однокласниками, уплив героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні алюзії у творі

На вивчення цього твору відводиться п'ять уроків. Я підготувала для вас чергову книгу. Ваше завдання - прочитати інформацію про письменника та його твір, прочитати або прослухати оповідання та виконати завдання:
ст. 9 - зробити хмарку слів "геній"
ст. 22 - виписати з філворду риси Цзян Дачжі
ст. 24 - записати в зошити тему та ідею твору, провідний символ
ст. 28 - вправа "Збери кавунчики" (продовдити речення або дати відповідь на запитання - 1-2 слова, не більше)
ст. 29 - розв'язати кросворд
ст. 31 - виконати перевірочну роботу (завдання 1-7) 
Останнє завдання - написати есе про актуальні проблеми сучасного світу в оповіданні Мо Яня "Геній"


Щасти)

Уроки 98 - 101. Йоанна Ягелло - польська письменниця, авторка творів для дітей і молоді. "Кава з кардамоном": синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці). Проблема батьків і дітей у романі. Образ головної героїні. Мова твору. Символізм назви твору.

Ролик про польську письменницю Йоанну Ягелло (Автор Є.Кашуба)

Перевіряємо знання тексту. Фотоквест




 
                                     

Проблематика роману "Кава з кардамоном" (Автор Є.Кашуба)


Дистанційний урок за книгою "Кава з кардамоном" (Автор Катерина Тимошенко)


Буктрейлер до книги "Кава з кардамоном"




Роздивляємося книгу, читаємо твір. У кінці книги є завдання, які вам необхідно буде опрацювати і надіслати. Пізніше надам посилання на тест за твором. Щасти)))




УРОК 99. ПЧ. Й. Ягелло «Шоколад із чілі»

 УРОК 100. Контрольна робота за темою «Сучасна література в юнацькому читанні»

 Контрольний тест " Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці", "Драматургія кінця ХІХ-ХХст.", "Сучасна література в юнацькому читанні" 


ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

 УРОК 101. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу за рік

 УРОК 102. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу за рік (продовження)











Коментарі

Популярні дописи з цього блогу